פייט ל-iPhone? בלקברי החדש מציע מסך מגע ומקלדת מלאה

אחרי איחוד האמירויות, יצרנית הטלפון מתמודדת עם חסימת שירותי הבלקברי גם בערב הסעודית

ספקית הסלולר האמריקנית AT&T, העומדת בפני אובדן השיווק הבלעדי של מכשיר האייפון בשוק האמריקני, השיקה אתמול (ג') מכשיר בלקברי חדש מבית היצרנית RIM. המכשיר החדש, שזכה לכינוי Torch (לפיד), מגיע עם מסך מגע ומקלדת מלאה, כמו בשאר דגמי הבלקברי הפופולריים.

מכירת הטלפון, המצויד גם במערכת הפעלה חדשה ובדפדפן אינטרנט משופר, תחל ב-12 באוגוסט על-גבי הרשת של AT&T באופן אקסקלוסיבי, במחיר של 199.99 דולר בהתחייבות לשנתיים.

לדברי ג'ניפר פריצ'י, אנליסטית בחברת Wells Fargo, "אחת מהדאגות הגדולות של המשקיעים בקשר לאסטרטגיית הסלולר של AT&T היתה תמיד הסתמכותה הרבה על האייפון. המכשיר החדש יגביר את חדירת הטלפונים החכמים בבסיס של AT&T".

עבור יצרנית הבלקברי, RIM, הטלפון החדש עשוי להיות זה שיעזור לה להחזיר לעצמה נתחי שוק אבודים. על-פי נתוני חברת המחקר IDC, נתח השוק של RIM ירד מ-20.9% בשנה שעברה ל-19.4% ברבעון הראשון של 2010, בעוד נתח השוק של אפל עלה מ-10.9% אשתקד ל-16.1% ברבעון הראשון.

גם סעודיה מחרימה את הבלקברי

אבל בזמן שב-RIM חוגגים את השקת הטלפון החדש, יש לחברה על הראש צרות אחרות. ערב הסעודית הודיעה אתמול כי היא מצטרפת לאיחוד האמירויות ותשעה את שירותי הבלקברי במדינה החל מה-6 באוגוסט. בהודעה לעיתונות שפרסמה נציבות התקשורת וטכנולוגיות מידע של ערב הסעודית נכתב כי השירותים יושעו אלא אם תיישם RIM דרישות פיקוח מסוימות של המדינה, שלא פורטו בהודעה.

חברת RIM, המנסה להתפתח מחוץ לגבולות ארה"ב כתגובה לצמיחה המואטת בשוק האמריקני, עומדת בפני אתגרים הולכים ומתרבים בכמה מדינות מתפתחות המשיתות הגבלות רבות על התקשורת הסלולרית.

איחוד האמירויות הודיעה ביום ראשון השבוע כי היא עשויה להשעות מאוקטובר את שירות המיילים בבלקברי בתחומי המדינה, עקב חששות כי שיטת הצפנת המסרים במכשיר עשויה לשמש לפשיעה. כמה ימים לפני כן הודיע גם פקיד הודי כי המדינה שוקלת חקיקת איסור על השימוש בשירותי המייל בבלקברי במדינה.