חטיבת הנוסטרו של גולדמן זאקס תהפוך לקרן גידור עצמאית

עפ"י מקורות יודעי דבר, בכך מבקשים בבנק לעמוד בתנאי הרפורמה הפיננסית של אובמה האוסרת על הבנקים לבצע השקעות בכספם שלהם, מבלי לאבד את העובדים המנוסים בחטיבה ■ בגולדמן טרם אישרו את הדיווח

החלה ההיערכות במערכת הבנקאית האמריקנית לקראת יישום הרפורמה במגזר השירותים הפיננסיים שמקדם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

מקורות יודעי דבר מסרו היום כי גולדמן זאקס החל בהיערכות מיוחדת ל"תקנת וולקר" אשר אוסרת, למעשה, על הבנקים לבצע השקעות בכספם שלהם. על פי התקנה החל מעוד 4 שנים ייאסר על הבנקים לבצע השקעות - צעד אשר צפוי להביא לשיתוק פעילות הנוסטרו של הבנקים.

על פי המקורות, בגולדמן מבקשים "להקדים תרופה למכה" ולהפוך את חטיבת הנוסטרו של הבנק לקרן גידור עצמאית שתגייס כספים חיצוניים לבנק ותבצע בהם השקעות. בכך, מקווים בגולדמן זאקס למנוע נטישה המונית של עובדי החטיבה לקרנות גידור אחרות. יש לציין כי עובדי חטיבת הנוסטרו נמנים על העובדים המתוגמלים והמוערכים ביותר בבנק - בין היתר על רקע העובדה כי פעילות הנוסטרו הניבה על פי הדו"חות האחרונים כ-10% מהכנסות גולדמן זאקס.

לוקס וואן פראג, דובר גולדמן זאקס ניו יורק, סירב להגיב היום לדיווחים - אך כשנשאל בנושא בשבוע שעבר אמר: "לאור השינויים הצפויים מהרפורמה הפיננסית, אנחנו כצפוי בוחנים את אותם תחומי פעילות שצפויים להיות מושפעים". הצפי הוא כי בבנק יקבלו החלטה סופית בנושא במהלך החודשים הקרובים.