שיווק, נדל"ן ועכשיו סלולר: רמי לוי הגיש בקשה למפעיל MVNO

חברת רמי לוי ביקשה ממשרד התקשורת רישיון להפוך למפעיל סלולרי וירטואלי ■ הבקשה של לוי הוכנה לפי הדרישות של משרד התקשורת - מבחינת הסדר, הפירוט והמקצועיות - וכך גוברים הסיכויים לאישורה

שיווק, נדל"ן ועכשיו גם סלולר: חברת רמי לוי הגישה בקשה לקבלת רישיון MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) - כך מודיע היום (א') משרד התקשורת. מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, קיבל את בקשתו של לוי הבוקר, באמצעות החברה-הבת רמי לוי שיווק השקמה תקשורת.

בכך מצטרפת החברה ל-8 גופים שכבר הגישו בקשה למפעיל סלולרי. בסוף יולי חברת איתוראן תקשורת סלולרית קיבלה רישיון MVNO, אחרי טלקום 365 מקבוצת המשביר לצרכן, ופרי טלקום. גלי פון, T2T, דואר ישראל, בינת והום סלולר הגישו בקשה ומחכות לתשובת משרד התקשורת.

ככל הנראה, הבקשה של רמי לוי לרישיון מפעיל סלולרי הוכנה לפי הדרישות של משרד התקשורת - מבחינת הסדר, הפירוט והמקצועיות - וככל שהבקשה יותר "מסודרת", כך גוברים הסיכויים לאישורה על-ידי השר כחלון.

מהודעת החברה לבורסה עולה כי הבקשה היא חלק מהאסטרטגיה של רמי לוי לנצל את נקודות המכירה של החברה כפלטפורמה למכירות מוצרים ושירותים נוספים. החברה סבורה כי מכירת שירותי טלפוניה סלולרית, תוך ניצול המיתוג של החברה בתחום המחירים הזולים והשירות, יכולה להביא ללקוחותיה של החברה ערך נוסף ולהוות מנוע צמיחה נוסף עבור החברה.

החברה מסבירה כי הגשת הבקשה אינה כרוכה בהשקעות כלשהן מצידה, ולא יידרשו ממנה השקעות מהותיות לאחר קבלת הרישיון, שכן בכוונתה לשכור שירותי מרכזת ושירותים מקצועיים אחרים או להתקשר עם חברה מובילה בתחום התקשורת שיש ברשותה את הציוד והיכולת לתת את השירותים האלה.

מפעיל MVNO רוכב על תשתית קיימת של מפעיל סלולרי קיים. כשחברה מקבלת ממשרד התקשורת את הרישיון, היא אמורה להתחיל לנהל משא-ומתן מול המפעילים הסלולריים הקיימים כדי להסכים על התנאים שיהיו בסיס לשיתוף-פעולה ביניהם. אם הצדדים לא יסכימו, שר התקשורת משה כחלון יהיה רשאי לממש את סמכותו בהתאם לחוק ולקבוע את תנאי השימוש של המפעיל הווירטואלי ברשת החברה הסלולרית המארחת.

יצוין כי כחלון ציין בעבר כי הוא מעדיף שמקבלי הרישיון יגיעו להסכם ולתעריף מוסכם עם החברות הסלולריות הקיימות, מבלי שתידרש התערבותו.

רשת השיווק רמי לוי סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם עלייה של 39% בהכנסות ל-כ-368 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם בכ-84.5 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-23%), גידול של כ-42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי גדל בכ-44% לכ-23.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה החברה על עלייה של 29% ברווח הנקי לכ-18.8 מיליון שקל.