טיב טעם רוכשת את יתרת השליטה במזרע ב-2.2 מיליון שקל

רכישת יתרת השליטה (25%) במזרע תאפשר לטיב טעם לאחד את פעילות מזרע עם פעילות מפעל הבשר של החברה בעמק חפר ■ במקביל מנהלת טיב טעם מו"מ לרכישת השליטה ברשת כלי הבית DOMO

טיב טעם רוכשת את יתרת השליטה במזרע (25%) מידי קיבוץ מזרע תמורת 2.26 מיליון שקל - כך דיווחה החברה היום (ב') לבורסה.

מזרע היא יצרנית של מוצרי בשר מעובדים כגון נקניקים ופסטרמות. במחצית הראשונה של 2010 עמד מחזור המכירות של החברה על 42.5 מיליון שקל. בתקופה זו רשמה החברה רווח נקי של 1.2 מיליון שקל. בשנת 2009 רשמה החברה ירידה של 8.5% במחזור המכירות שהסתכם ב-82.8 מיליון שקל, לעומת מכירות של 90.6 מיליון שקל בשנת 2008.

עם זאת, בתקופה זו השתפר הרווח הנקי של החברה ועמד על 2.5 מיליון שקל ב-2009, לעומת רווח של 194 אלף שקל בלבד ב-2008.

לדברי חגי שלום, בעל גרעין השליטה בטיב טעם, רכישת יתרת השליטה במזרע תאפשר לטיב טעם לאחד את פעילות מזרע עם פעילות מפעל הבשר של החברה בעמק חפר ולבטל את התחרות בין שני המפעלים.

מפעל טיב טעם בעמק חפר מייצר מוצרי בשר מעובדים כמו נקניקים ופסטרמות, תחת המותג טיב טעם, ועוסק בנוסף בייצור של בשר עוף טרי.

מחזור המכירות השנתי של המפעל בעמק חפר עומד על כ-200 מיליון שקל בשנה.

"נוכל ליצור מבנה אופטימלי של ייצור, לאחד מערכות של מכר ולוגיסטיקה, לנצל את היתרונות של כל צד בתחום המוצרים ולתת ללקוח איכות מוצרים הרבה יותר גבוהה", אומר שלום.

יצוין כי מקור כמחצית מהמכירות של שני המפעלים הוא ברשת טיב טעם, כאשר יתר המכר נעשה לכ-400 מסעדות ומעדניות בארץ.

מו"מ לרכישת השליטה ב-DOMO

שותפות נוספת שבה טיב טעם מטפלת היא השותפות ברשת כלי הבית DOMO. טיב טעם, המחזיקה כיום ב-26.27% מרשת DOMO, מנהלת משא-ומתן לרכישת חלקם של חלק מהשותפים כך שתחזיק ב-70% מהחברה.

רשת DOMO היא רשת לכלי בית, אביזרי בישול ואביזרי מטבח. הרשת מונה 11 סניפים בסך-הכול, כאשר 6 חנויות נמצאות בתוך סניפי טיב טעם, ועוד 5 סניפים עצמאיים בקניונים כדוגמת קניון רמת-אביב, קניון שבעת הכוכבים, קניון G כפר-סבא, קניון עזריאלי וקניון סביונים. עם זאת וככל הידוע, הרשת הפסדית.

המשא-ומתן שמנהלת טיב טעם עם DOMO תואם את האסטרטגיה של בעל גרעין השליטה בחברה, חגי שלום, ולפיה טיב טעם לא תחזיק אחזקות מיעוט בחברות.