טורקיש איירליינס לדיילים: הרזו מיידית - או שתפוטרו

החברה הוציאה 28 מדייליה לחופשה ללא תשלום של 6 חודשים כדי "להיכנס לכושר ולהרזות"; אם לא ישילו חלק ניכר ממשקלם - יפוטרו ■ "משקל וגובה הם גורמים חשובים מאוד בתפקוד של דיילים בכל חברות התעופה בעולם"

אם חשבתם שישראל היא היחידה על הכוונת של הטורקים - אנחנו ממש לא לבד. האוייב החדש של החברים באיסטנבול הוא הפעם עודף המשקל.

חברת התעופה טורקיש איירליינס הודיעה אתמול ל-28 מדייליה כי היא מעניקה להם תקופה של שישה חודשים בדיוק להוריד חלק נכבד ממשקל גופם, או שיפוטרו מתפקידם בחברה. יתרה מזאת, כל העובדים הוצאו מיידית לחופשה ללא תשלום למשך חצי השנה הקרובה על מנת "להיכנס לכושר".

בטורקיש טענו כי כל העובדים, 13 נשים ו-15 גברים, כבר הוזהרו כי עליהם להוריד במשקל באופן מיידי. "משקל וגובה הם גורמים חשובים מאוד בתפקוד של דיילים בכל חברות התעופה בעולם וחשובים הן ברמה האסתטית והן ביכולת של הדיילים להתנועע במטוס ולבצע את תפקידם", הסבירו בחברת התעופה בתגובה לטענות כי מדובר בצעד קיצוני ומפלה.

בין הדיילים המושעים לטובת עבודות חיטוב אינטנסיביות ניתן למצוא גם את איזט לוי, המתפקד כראש ועד דיילי האוויר של החברה. לוי עצמו נדרש להשיל 10 ק"ג ממשקל גופו כדי להגיע למשקל היעד שהציבה לו החברה כדי לשוב לתפקידו - 95 ק"ג.