מנכ"ל אורקל: הדחת הרד מ-HP - כהדחת ג'ובס מאפל

לארי אליסון הזכיר כי ההחלטה על פיטורו של גובס כמעט הרסה את אפל, והייתה הורסת אותה, אלמלא סטיב חזר והציל אותם ■ הוא עוד מאשים דירקטוריון HP שלא פעל לטובת עובדי החברה, בעלי המניות, לקוחותיה ושותפותיה

מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, מתח ביקורת קשה על דירקטוריון HP וטען כי הוא עשה טעות איומה כשהחליט להדיח את מנכ"ל החברה מרק הרד והשווה את מהלך לפיטוריו של סטיב ג'ובס מאפל בשנות ה-80.

אליסון כתב לעיתון "ניו יורק טיימס" כי "דירקטוריון HP עשה את החלטת כוח האדם הגרועה ביותר מאז שהאידיוטים בדירקטוריון אפל החליטו לפטר את סטיב ג'ובס לפני הרבה שנים". הוא עוד האשים דירקטוריון HP שהוא בעצם לא פעל לטובת עובדי החברה, בעלי המניות, לקוחותיה ושותפותיה.

הרד, שהיה מנכ"ל HP במשך חמש שנים, הודיע בסוף השבוע על פרישה מתפקידו בעקבות חקירה שהעלתה כי ניהל מערכת יחסים אישית עם קבלנית חיצונית, שקיבלה תשלומים בלתי הולמים רבים מהחברה.

אליסון כתב כי HP הודתה לאחר חקירה מלאה, כי אישומי ההטרדה המינית ודיווחי ההוצאות הכוזבים נגד הרד הם "שקריים לחלוטין". לעומת זאת, דוברת HP, מילין מנדלינדן, מסרה כי הדירקטוריון היה מאוחד בדעתו להביא לפיטוריו של הרד בעקבות הפרת כללי ההתנהגות העסקית של החברה.

סטיב ג'ובס פוטר מאפל ב-1985 בעקבות חילוקי דעות עם המנכ"ל ג'ון שולי. הוא חזר לחברה לאחר 12 שנה, בנה אותה מחדש והוביל אותה להיות חברת טכנולוגיה מובילה ומכתיבת טרנדים. "ההחלטה על פיטורו כמעט הרסה את אפל, והייתה הורסת אותה, אלמלא סטיב חזר והציל אותם", כתב אליסון.