עדיין לא בידי המשטרה: "מסמך גלנט" הופקד בכספת ביהמ"ש

הבוקר הגישה חברת החדשות של ערוץ 2 ערעור לבית המשפט המחוזי, לנוכח דחיית בקשתה על ידי בית משפט השלום, לבטל את הצו המורה לה להעביר את המסמך לידי המשטרה

"מסמך גלנט" הופקד בכספת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה. בחברת החדשות של ערוץ 2 נעתרו לבקשת בית המשפט להניח את אותו מסמך שנוי במחלוקת בחזקת בית המשפט, מבלי להסגירו לפי שעה לידי המשטרה.

הבוקר הגישה חברת החדשות ערעור לבית המשפט המחוזי, לנוכח דחיית בקשתה על ידי בית משפט השלום, לבטל את הצו המורה לה להעביר את המסמך לידי המשטרה. על פי גורמים בחברת החדשות, המסמך עשוי להסגיר את זהות המקור. דיון בנושא יתקיים מחר בבוקר.

עיתונאי חדשות ערוץ 2, אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל, היו הראשונים לפרסם ביום שישי את המסמך המפרט לכאורה צעדים לקידום מועמדותו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

לאור תלונה שהגיש אייל ארד בנושא, נפתחה חקירה פלילית ובמשטרה מבקשים לברר אם מדובר בזיוף או במקור ודורשים להעביר לידיהם את המסמך.

אגודת העיתונאים הגיבה היום לדרישת המשטרה להעביר אליה את המסמך. יו"ר האגודה, אבי פז אמר, כי "אגודת העיתונאים גאה בהתנהלות הערכית של חברת החדשות של ערוץ 2". לדבריו, "מדובר בסוגיה עקרונית וחשוב מאד שגוף חדשות מוביל יסמן בבירור את הגבולות".

מנכ"ל האגודה, יוסי בר-מוחא, אמר כי "עדיף לעיתונאי לשבת בכלא מאשר לחשוף מקור. ומאחר ומדובר בנושא עקרוני, בעל חשיבות עליונה, ראוי שסוגיה זו תובא לפתחו של בית המשפט העליון. ההלכה המחייבת כיום נקבעה בשנת 1987 בפרשת ציטרין והגיע הזמן שהרכב מורחב של בית המשפט העליון יקבע הלכה חדשה וברורה בנושא חיסיון מקורות".