דקסיה ישראל: אשראי ב-100 מ' ש' לתאגידי מים וביוב במחצית 2010

ההלוואות ניתנו לתקופות של בין שנה, כמסגרות אשראי המשמשות למימון פעילות שוטפת, ועד לתקופות ארוכות של 15-16 שנים

בנק דקסיה ישראל העמיד במחצית הראשונה של 2010 אשראי בהיקף של למעלה מ- 100 מיליון שקל לתאגידי מים וביוב בישראל, ביניהם תאגיד מי הרצליה שבבעלות עיריית הרצליה ותאגיד מעיינות השרון שבבעלות הרשויות המקומיות אבן יהודה, קדימה-צורן, כפר יונה, תל מונד ופרדסיה.

ההלוואות ניתנו לתקופות של בין שנה, כמסגרות אשראי המשמשות למימון פעילות שוטפת, ועד לתקופות ארוכות של 15-16 שנים, כאשראי זמן-ארוך המיועד להחזר הלוואות הבעלים. בחינת האשראים נעשתה על ידי צוות האשראי בבנק בניהולו של שחר אושרי, סמנכ"ל עסקי/מסחרי בבנק דקסיה ישראל, שציין כי השינוי בתעריפי המים שבוצע ב-2010 השפיע מהותית על איתנותם והנזילות של תאגידי המים.

מנכ"ל בנק דקסיה ישראל, דוד קאפח, מסר שהבנק רואה בתאגידי המים לקוחות כלכליים איתנים שפעילותם לטווח הארוך: "בסיס ההכנסות הקשיח של התאגידים, שחוזק עם השינוי בתעריפי המים, מהווה מנוע צמיחה לפיתוח תשתית המים בישראל".

בישראל פועלים כיום כ-45 תאגידי מים וכ-10 תאגידים נוספים נמצאים בשלבי הקמה. מאז הקמתם קיבלו תאגידי המים הלוואות מהמערכת הבנקאית בהיקף מצטבר של כ-800 מיליון שקל. נתח השוק של בנק דקסיה ישראל מוערך ב-45% מהמימון הכולל לתאגידי המים.