לראשונה מזה 3 שנים: מכירות ה-XBOX עקפו את ה-Wii

קונסולת הווידיאו של מיקרוסופט היתה הקונסולה הנמכרת ביותר בארה"ב במהלך חודש יולי - 443.5 אלף יחידות נמכרו, יותר מפי שניים מהחודש המקביל אשתקד ■ עלייה של 12% במכירות קונוסולת משחקי הווידיאו, ירידה של 8% במכירות כותרי משחקי הווידיאו

קונסולת הווידיאו XBOX 360 של מיקרוסופט הייתה הקונסולה הנמכרת ביותר בארה"ב במהלך חודש יולי, כשהיא מותירה מאחור את קונסולת ה-Wii של נינטנדו, הקונסולה הנמכרת ביותר מזה שלוש שנים ברציפות. העלייה בהיקף המכירות של XBOX נזקף, בין היתר, לדגם החדש של המכשיר המכיל חיבור לאינטרנט אלחוטי. היקף המכירות של XBOX 360 הגיע ליותר מפי שניים מהחודש המקביל אשתקד - 443.5 אלף יחידות. מדובר בפעם הראשונה מאז חודש ספטמבר 2007 שה-XBOX מוביל את דירוג מכירות קונסולות משחקי הווידיאו בארה"ב. נינטנדו מכרה 253.9 אלף יחידות של ה-Wii, לחודש המקביל אשתקד. סוני מכרה 214.5 אלף יחידות של קונסולת פלייסטיישן 3, עלייה של 76% לעומת שנה שעברה. את הנתונים אספה חברת מחקרי השוק NPD.

הביקוש הגבוה ל-XBOX הוביל לעלייה כללית של 12% במכירות קונוסולת משחקי הווידיאו ביולי, זאת במקביל לירידה של 8% במכירות כותרי משחקי הווידיאו.

סטארקרפט 2 מוביל במשחקים

ה-DS, אגב, המשיכה להוביל בביטחה את מכירות הקונסולות הניידות עם מכירה של 398.4 אלף יחידות ביולי, אם כי מדובר בירידה של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקונסולה הניידת של סוני, PSP, נמכרה ב-82 אלף עותקים בלבד, ירידה של 32% לעומת החודש המקביל אשתקד.

הכותר הנמכר ביותר לקונסולות ביולי היה NCAA Football 11 של חברת EA, ממנו נמכרו 368 אלף עותקים ל-XBOX 360 ו-298 אלף עותקים לפלייסטיישן 3. אבל הסיפור האמיתי בקטגוריית המשחקים הגיע ביולי דווקא ממחשבי ה-PC, שנשכחו מעט מאחור כפלטפורמות למשחקים.

הוצאת סטארקרפט 2, אחרי יותר מעשור מאז המשחק הראשון, הביאה למכירות של 721 אלף יחידות בארה"ב, עלייה של 103% את מכירות משחקי ה-PC לעומת יולי 2009.