פרוטליקס טיפסה בוול סטריט: הסכם עם פייזר ב-30 מיליון ד'

החברה הבת (18%) של ביוסל התקשרה עם ענקית התרופות האמריקנית בהסכם אספקה עם משרד הבריאות באחת ממדינות אמריקה הלטינית ■ שתי החברות יספקו את תרופת הטליגלוצראז אלפא, שמשמשת לטיפול במחלת הגושה במדינה

חברת פרוטליקס , החברה הבת (18%) של ביוסל שנסחרת בת"א, הודיעה היום כי התקשרה עם ענקית התרופות האמריקנית פייזר בהסכם אספקה בהיקף 30 מיליון דולר עם משרד הבריאות באחת ממדינות אמריקה הלטינית.

עפ"י ההסכם, פרוטליקס ופייזר יספקו את תרופת הטליגלוצראז אלפא, שמשמשת לטיפול במחלת הגושה במדינה. פייזר היא בעלת זכויות המסחור הבלעדיות והבינלאומיות של טליגלוצראז אלפא לטיפול, פרט למדינת ישראל, בה פרוטליקס שומרת לעצמה את זכויות השיווק וההפצה.

מניית ביוסל עולה בכ-0.9% בבורסה בת"א, ופרוטליקס צפויה להגיב לידיעה עם פתיחת המסחר בווול סטריט היום. פרוטליקס נסחרת בבורסת ה-AMEX בניו-יורק לפי שווי של 562.05 מיליון דולר.

פרטליקס, המנוהלת ע"י דוד אביעזר מפתחת חלבונים על-ידי הנדסה גנטית של תאי צמח, והמוצר המוביל שלה הוא תרופה למחלה הגנטית גושה - מחלה גנטית שמתבטאת במחסור קבוע באנזים מסוים, שמפרק חומר שומני. בהיעדר האנזים, החומר מצטבר בתאי הגוף ומפריע לפעילותם. החברה ממתינה לאישור רשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-‏FDA‏, לתרופה החדשה שלה. התאריך נקבע ל-25 בפברואר 2011, בעוד שהציפיות בשוק היו לסוף אוקטובר 2010, כלומר דחייה של ארבעה חודשים.