בנק לאומי מעלה את הרף לשירותי בנקאות פרטית: 5 מיליון שקל

הרף לתושבי חוץ יישאר על עושר של מעל חצי מיליון דולר ■ סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית בבנק: "רמת השירות ללקוחות בנקאות פרטית גבוהה מאוד, גם בהשוואה בינלאומית, ויש לשירות מסוג זה עלויות גבוהות"

בנק לאומי מעלה את רף הכניסה לבנקאות הפרטית. הרף לתושבי ישראל יעלה מעושר של יותר ממיליון דולר לעושר גבוה מ-5 מיליון שקל (כ-1.3 מיליון דולר). הרף לתושבי חוץ יישאר על עושר של מעל חצי מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית, צבי איצקוביץ, אישר את הכוונה ואמר כי "אנחנו בוחנים את העלאת הרף לבנקאות פרטית לתושבי ישראל. בלאומי מופעל מודל שלא קיים באף גוף בארץ. רמת השירות ללקוחות בנקאות פרטית גבוהה מאוד, גם בהשוואה בינלאומית, ויש לשירות מסוג זה עלויות גבוהות".

איצקוביץ הדגיש כי בבנק לאומי יגלו גמישות בהגדרת הרף, ויפעילו קריטריון נוסף של היקף הפעילות שמבצע הלקוח. "לקוח עם פעילות רבה בניירות ערך הצורך שירותי השקעות רבים יוכל להיכנס לבנקאות פרטית, גם עם היקף נכסים קטן מ-5 מיליון שקל", אמר איצקוביץ.

חטיבת הבנקאות הפרטית של לאומי מפעילה כמה מרכזי בנקאות פרטית, ובהם המרכזים במגדל המילניום ובמגדל דיזנגוף בתל אביב; במלון דן פנורמה בחיפה; בהרצליה פיתוח וליד מלון המלך דוד בירושלים. איצקוביץ הכחיש את הפרסומים בדבר הכוונה לפתוח מרכז בנקאות פרטית חדש או להעביר מרכז קיים למגדל הנבנה בשדרות רוטשילד 1 בתל אביב.

בנקאות פרטית בבנקים נותנת שירות ללקוחות עתירי נכסים (High Net Worth), עם עושר של מיליוני שקלים. הגדרת רף הכניסה לבנקאות פרטית שונה מבנק לבנק. בבנק הפועלים מחלקים את לקוחות הבנקאות הפרטית לפלחים, כאשר לקוח PREFFERD מוגדר ככזה עם עושר של 2 מיליון שקל ומעלה. בפלח הגבוה ביותר נמצאים לקוחות פלטיניום עם עושר של 8 מיליון שקל ומעלה.

בבנק דיסקונט מוגדרים לקוחות בנקאות פרטית כתושבי ישראל עם עושר של מעל מיליון דולר, או תושבי חוץ עם עושר של מעל חצי מיליון דולר. במזרחי רף הכניסה לבנקאות הפרטית הוא נכסים נזילים מעל 2.5 מיליון שקל, ובבינלאומי מגדירים לקוחות בנקאות פרטית בתיק השקעות מעל חצי מיליון שקל.

בתוך כך נודע כי דיסקונט צפוי לפתוח ברבעון הקרוב מרכז בנקאות פרטית חדש ברחוב מדינת היהודים בהרצליה פיתוח.

22
 22