נוער המניות רוקד על "גבעות"

כך קורה שכל כך הרבה הודעות יצאו לבורסה ואיש עוד לא יודע כמה חביות יצאו ממגד 5

לילה. התחבורה הציבורית מושבתת, ההמולה ברחובות כבר נדמה ואת דלת הכניסה לבית הבורסה לניירות ערך באחד העם מצפים מנעולי פלדה עבים, נעולים כבר 7 שעות תמימות מאז נחתם שם המסחר - יודעים גם הם שמצפה להם עוד לילה ארוך בטרם יוסרו בדרך ליום מסחר חדש.

זו, משום מה, השעה המושלמת על פי שותפות "גבעות" להעיר את השדים ואת המשקיעים ולשחרר לבורסה את ההודעה לה הם מחכים שבועות ארוכים. ככה זה כשאתה יוצא את טריטוריית שוק ההון ותופס אקספרס של חצות לתעשיית החלומות - הלילה הוא כנראה הזמן הטוב ביותר.

לא מדובר באירוע חד פעמי, אלא בכרוניקה של משגל-נסוג ידוע מראש: שוב השעות הקטנות של הלילה, שוב הודעה מעורפלת כשהבורסה כבר נעולה, שוב נתונים שיכולים לגרום למשקיעים המאמינים לצהול ולהיאחז בנתונים שהם כבר יודעים - ומנגד פחות מדי נתונים שיכולים לפזר את ענן הספק של כל מי שמסרבים להצטרף לנוער המניות על הגבעות של ראש העין. נוגעים לא-נוגעים. מי שמעוניין לדעת מה עתידה של המניה, אגב, יעשה הרבה יותר בשכל אם ירים טלפון לפסיכולוג ולא ליועץ ההשקעות במקרה הזה.

תוצאות הסקר שבוצע באתר "מגד 5" היו אמורות להתפרסם כבר ביום א' האחרון. אז, במפתיע, הודיעה החברה כי בידיה התוצאות הראשוניות של הסקר - אותן תפרסם כלאחר כבוד היום, יום שלישי. היום, התברר, בחרה החברה לחזור שוב על הנתונים הידועים מראש ולא לספק נתונים ממשיים באשר לכמות של נפט בר-הפקה במאגר. בשביל אלה, יצטרכו המשקיעים לחכות חודש נוסף עד לאמצע ספטמבר. לפחות.

באף אחת מההודעות, אגב, לא נכתב אף לא פרט אחד חדש לרפואה שלא הופיע בהערכות החברה הקודמות שסיפק למשקיעים תמונת מצב מלאה ועדכנית על המתרחש בגבולות המאגר. למשקיעים השאירו בעיקר ליהנות מתיאורים ציוריים על זרימת הנפט והחדרת גרגירי חול לסדקים במאגר - הכל בשביל הכותרת, הכל למען הדרמה, ואל תתפלאו אם גם הפעם עומד יועץ תקשורת בקצה השני של המאי"ה.

משקיעים במניות אחרות בבורסה שלנו היו מתקוממים - אבל המשקיעים של גבעות, עושה רושם, דווקא נהנים מהצגת התיאטרון שסידרו להם: את פס הקול למחזה הם נותנים בעצמם כשהם גודשים בהמוניהם את האתר מלווים בשופרות וטליתות ואת העלילה הם מנווטים באמצעות הספקולציות בפורום המניה כאן באתר "גלובס".

בדרך, הם כנראה שכחו שמחיר הכניסה להצגה הזו עשוי להיות יקר מדי ושמי שגבה אותו מהם עושה הרבה מאוד קופה על החלומות שלהם על גייזרים שחורים בראש העין.

אחרי שהחברים יסיימו למחוא כפיים בהתלהבות ולהודות לקדוש ברוך הוא ולשליחו הקודח עלי אדמות, יעשו בשכל אם יועילו בטובם לזנוח את פוזיציית "זה שלא ידע לשאול" ויציגו לבעלים כמה קושיות: למה ההודעות מפורסמות תמיד בלילה כשאין מסחר?

למה הן מעורפלות כל כך? ובעיקר, איך זה שכל כך הרבה הודעות יצאו לבורסה בלי שאף אחד מסוגל להגיד למי ששמו את כל כספם במניה ועלו על הגבעות, כמה חביות נפט יצאו מהמאגר המדובר?