זעם מחזיקי האג"ח: "סיביל גרופ ביצעה העדפת נושים"

כך טוענים מחזיקי האג"ח שמאיימים בתביעה, שבועיים לפני פקיעת האולטימטום שהציבו לבעל השליטה פיני צרפתי

שבועיים לפני פקיעת האולטימטום שהציבו מחזיקי האג"ח של סיביל יורופ לבעל השליטה, פיני צרפתי - הסדר חוב או פירעון מיידי - מצביעים מחזיקי האג"ח על חשד לרשלנות בחברה.

במכתב לדירקטורים בסיביל שהעביר עו"ד גיא גיסין, המייצג את המחזיקים נכתב כי "החברה אינה סולבנטית, אך נדמה שהיא עושה כמיטב יכולתה כדי למנוע הסדר חוב, ומחסירה מידע חשוב מהמשקיעים".

גיסין מעלה חשד לרשלנות לכאורה של הדירקטורים במספר נושאים. הראשון הוא ההלוואה בגובה 10 מיליון אירו שניטלה בינואר 2008 מקרן הגידור MOORE (של איציק חממי) בריבית של 13% (שעלתה ל-17% בהמשך). בנוסף משלמת סיביל לקרן עמלה חודשית של 300 עד 384 אלף אירו, כך שלמעשה מדובר בריבית "שוק אפור".

החוב תפח בתוך שנתיים וחצי ל-18 מיליון אירו, ובתוך כך הצטרפה קרן הגידור לגרעין השליטה בסיביל יורופ עם החזקה של 24.5% מההון. הקרן גם מחזיקה בשעבוד שני על הנכס העיקרי של החברה: מרכז מסחר קמעונאי בשם "Maximus" בפולין.

נושא שני שלהערכת עו"ד גיסין קיים בו חשד לרשלנות לכאורה מצד הדירקטורים של סיביל הוא עלויות השכר הגבוהות של בעל השליטה, צרפתי, שמשך בין השנים 2007-2010 שכר כ-20 מיליון שקל, או 10% מהכסף שגייסה החברה מהציבור. "תשלום לבעל השליטה כשהחברה אינה מתכוונת לעמוד בהחזר החובות למחזיקי האג"ח היא העדפת נושים", כותב עו"ד גיסין.

נושאים נוספים שעולים במכב לדירקטורים הם בין היתר: - הלוואה ללא ביטחונות שהעניקה סיביל יורופ לחברת הבת סיביל ג'רמני; שעבוד פרויקט River Town שבפראג במסגרת הלוואה שהחברה לא מסוגלת לשלם; חשש לאיבוד פרויקט TRIO שבבודפשט בגלל אי תשלום של 170 אלף אירו בלבד, וכניסה לפרויקטים והתחייבויות חדשות שהחברה לא מסוגלת לעמוד בהן.

לסיכום טוענים מחזיקי האג"ח שהדירקטורים בסיביל אחראים לפעולות ו/או חוסר הפעולות של החברה, ודורשים מהם לפעול להעברת המידע הנדרש לנאמן האג"ח, אחרת הם עשויים להיתבע.