פרמירה במרוץ לרכישת כלל ביטוח; דנקנר דורש פרמיה של 60%

דנקנר דורש 1.04 מיליארד ד' עבור מניות IDB- פרמיה של 60% על מחיר השוק ■ ישנן עוד 4 מתמודדות על החברה ■ מקורב למו"מ: "פרמירה היא המועמדת הכי רצינית"

אחרי שהתעניינה ברכישת פרטנר , yes ו-HOT , קרן הפרייבט אקוויטי האירופית פרמירה (PERMIRA) אינה זונחת את הרעיון לבצע השקעה משמעותית בישראל, וכעת, הקרן מנהלת מו"מ עם IDB לרכישת חברת כלל ביטוח . כך נודע ל"גלובס".

נציגי פרמירה ביקרו לאחרונה במשרדי כלל ביטוח וקיבלו מבכירי החברה סקירה על פעילותה, כשמקורב למו"מ הגדיר את הקרן כ"גוף הרציני ביותר מבין כל המתעניינים". דובר IDB סירב להתייחס לנושא.

לפני 8 חודשים שכרה IDB, שבשליטת נוחי דנקנר, את בנק ההשקעות גולדמן זאקס כדי לקדם את מכירת כלל ביטוח. מאז, מנסה גולדמן זאקס להביא לדנקנר רוכשים פוטנציאליים לחברה.

לפי הערכות, דנקנר מעוניין למכור את כלל ביטוח לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. שווי זה משקף פרמיה של 65% על שווי השוק של כלל ביטוח, ודומה לערך הגלום (E.V) שלה. בעולם מתייחסים לפרמטר הערך הגלום כפרמטר המשקף שווי לחברת ביטוח. IDB מחזיקה ב-55.1% ממניות כלל ביטוח, כך שדנקנר דורש לקבל בעסקה 1.04 מיליארד דולר.

על פי מקורבים, פרמירה היא אחד מחמישה גופי השקעות זרים שמתעניינים ברכישת השליטה בכלל ביטוח. מתעניינת נוספת היא קרן ההשקעות אייפקס, בניהולה של זהבית כהן, אולם ככל הידוע, אייפקס לא מנהלת את המו"מ דרך גולדמן זאקס, אלא ישירות מול IDB.

פסגות או כלל

במקביל, נזכיר, מנהלת כהן מו"מ לרכישת השליטה בבית ההשקעות פסגות מידי קרן יורק, אך עסקה זו מתעכבת בשל דרישתה של כהן להנחה בעקבות מעורבות פסגות בפרשת הרצת ני"ע בחשבון הנוסטרו שלה. במהלך החודש הבא, תצטרך כהן להכריע אם להשלים את עסקת פסגות או לרכוש במקומה את כלל ביטוח.

קרן ההשקעות פרמירה היא קרן פרייבט אקוויטי שהונה עומד על 20 מיליארד יורו. הקרן הוקמה בשנת 1985, ומאז הספיקה להשקיע בכ-190 חברות בעולם. הקרן פעילה במספר תחומים ובראשם תעשייה, קמעונאות ושירותי בריאות.

הבעלים של ולנטינו

פרמירה היא הבעלים של רשתות האופנה הוגו בוס וולנטינו, וכן של חברת האגרוכימיה היפנית אריסטה, (ARYSTA) שהיא אחת ממתחרותיה של מכתשים אגן, שנמצאת אף היא בבעלות אי.די.בי.

לפרמירה ארבעה משרדים: בלונדון, פאריס, מילנו ופרנקפורט, בשנת 2008 הקימה הקרן זרוע השקעות בתחום הפיננסים והיא מחפשת הזדמנויות השקעה בתחום. בראש החטיבה עומד ג'יימס פרייזר, ועד כה ביצעה הזרוע הפיננסית שתי השקעות: אחת בחברת Acromas הבריטית, המחזיקה בשתי חברות ביטוח AA ו-SAGA. שווי ההשקעה הזו הסתכם ב-9.7 מיליארד אירו.

בשנה שעברה ביצעה הזרוע את השקעתה השנייה, כ-300 מיליון אירו, בחברת Just Retirements הבריטית, המתמחה במוצרים ללקוחות מהגיל השלישי ולפורשים לגמלאות.

כאמור, קרן פרמירה כבר גילתה בעבר התעניינות בעבר בשוק הישראלי. היא התמודדה על רכישת פרטנר מידי קרן האצ'יסון (עסקה בה זכה אילן בן-דב), ובדקה את רכישת HOT לפני שרכש אותה פטריק דרהי. כמו כן התעניינה הקרן ברכישת חברת הלוויין yes.