עוברים לשיחות ישירות: נתניהו ואבו-מאזן ייפגשו בספטמבר

האמריקנים יוזמים את השקת פתיחת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים על מדשאות וושינגטון בעוד כשבועיים ■ העיכוב בשליחת ההזמנה הרשמית נובע מסירובם של הפלסטינים שדורשים מנתניהו התחייבויות ו"לא רק התבטאויות עמומות"

חודש ספטמבר עוד מעט בפתח וארה"ב מנסה להשיק את השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים כבר בעוד שבועיים.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, מעצמות העולם יזמינו את ישראל והפלסטינים למשא ומתן ישיר שיחל בשני בספטמבר, כך מוסר מקור דיפלומטי. על פי הדיווח, הודעה רשמית על ההזמנה צפויה כבר בהמשך היום. עוד נמסר כי השיחות יתקיימו בוושינגטון, כשהמטרה המוצהרת היא להגיע להסכם מדיני תוך שנה. זהו שינוי מעמדת הקוורטט מחודש יוני שדיברה על משא ומתן במשך שנתיים.

המחלוקת העיקרית שמעכבת את ההזמנה היא דרישתם של הפלסטינים להתחייבות ישראלית בדבר הקפאת הבנייה בשטחים במהלך השיחות. "נתניהו רוצה רק התבטאויות עמומות" אמרו בלשכת אבו-מאזן.

בבית הלבן מודאגים מהעובדה שפקיעת המועד להקפאת הבנייה ב-26 בספטמבר עלול להחריב סופית את התנעת שיחות השלום בעתיד ולכן מנסים לזרז את הצדדים להגיע לשולחן המשא ומתן.

ג'ורג' מיטשל, השליח האמריקני למזרח התיכון, כבר עובר עם טיוטת ההזמנה בין הלשכות בירושלים ורמאללה בניסיון לרצות את המנהיגים להגיע אל הבירה האמריקנית בעוד שבועיים.