ללין פורצת לארה"ב; פוקס הכפילה את הרווח התפעולי ל-15.3 מיליון שקל

רשת ללין של פוקס חנכה חנות ראשונה בסן-פרנסיסקו ■ הראל ויזל: "אם נצליח, מדובר במאות חנויות" ■ הקבוצה מכוונת גם למזרח אסיה

מאז רכישת 50% מרשת ללין על-ידי חברת פוקס , גדל מספר סניפי הרשת בארץ ל-55 סניפים, אבל הפוטנציאל האמיתי של הרשת עוד לפניה.

היום (א') דיווחה פוקס על חתימת הסכמים עם זכיינים לפתיחת רשת חנויות ללין בארה"ב ובצפון אמריקה. לפני ימים אחדים נחנכה החנות הראשונה בארה"ב, בסן-פרנסיסקו.

הסכמים אלה מצטרפים להסכם נוסף שעליו חתמה פוקס לפתיחת רשת חנויות ללין בבריטניה. הזכיין הבריטי צפוי לפתוח בתוך 5 שנים רשת בת 30 סניפים.

* מה פוטנציאל החנויות בארה"ב וקנדה?

הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי פוקס: "מי שמכיר את השוק האמריקני, יכול לעשות את החשבון לבד".

* מאות חנויות?

"אני לא מאלה שרוצה לנקוב במאות חנויות. אנחנו בתחילת הפעילות. נעשה את כל הדברים כדי שזה יצליח. כולם מכירים את השוק האמריקני, ואם נצליח ברור שזה יהיה מאות חנויות - אבל אני לא רוצה להבטיח שום דבר כי אנחנו ממש בתחילת הדרך".

* אתם מנהלים משא-ומתן לכניסת ללין למדינות נוספות?

"אכן אנחנו מנהלים משא-ומתן לכניסה למספר מדינות אסטרטגיות חשובות נוספות, ואם נצליח - זה יהיה משמעותי לללין".

* מזרח אסיה?

"בהחלט כן".

דו"חות רבעוניים טובים

בתוך כך, קבוצת פוקס דיווחה הבוקר כי חתמה את הרבעון השני של 2010 עם שיפור בכל הפרמטרים הכספיים. המכירות ברבעון צמחו ב-6% והסתכמו ב-151.4 מיליון שקל, לעומת מכירות של 142.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-91.3 מיליון שקל, שיעור של 60.3% מהמכירות - וזאת לעומת רווח גולמי של 76.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיווה 53.4% מהמכירות.

החברה מכפילה ויותר את הרווח התפעולי שהסתכם ב-15.36 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 7.46 מיליון שקל ברעבון המקביל אשתקד. גם שיעור הרווח התפעולי מוכפל משיעור של 5.2% לשיעור של 10.14%. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-14.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בהתייחס לדו"חות אמר ויזל ל"גלובס": "זה החציון הטוב ביותר של פוקס מאז הקמת החברה".