מכירת חיסול בשעה האחרונה בת"א: המעו"ף ירד 1.2%

המדד המוביל בת"א איבד קרוב לאחוז מערכו בתוך שעה אחת ל-1,127 נק' ■ מניית פועלים הוסיפה 0.5% על רקע דו"חות כספיים טובים ■ מניות הנדל"ן צנחו 1.5% ■ החוזים בוול סטריט יורדים עד 0.8%

יום לפני פקיעת האופציות על המעו"ף והבנקים, המסחר בתל אביב התנהל היום (ד') בתנודתיות רבה כשהוא מושפע מהמגמה בבורסות העולם. נזכיר, כי המסחר נפתח בירידות קלות, עבר לעליות שערים של עד 0.4% ולאחר מכן פנה שוב לעבר הטריטוריה השלילית. בשעה האחרונה השיל המדד קרוב 1% מערכו לקראת הנעילה וחתם את היום בירידה חדה של 1.2% לרמה של 1,127 נקודות בלבד לאחר שנאבק משך רוב שעות היום על רמת ה-1,140. על רקע נתון מאקרו טוב פחות מתחזיות האנליסטים, גם החוזים העתידיים בוול סטריט שעלו מוקדם יותר, מצביעים כעת על ירידה צפויה של עד 0.8% במדדים. מחזור המסחר בת"א הסתכם היום ב-1.34 מיליארד שקל.

היום המשיכו לזרום לשוק המקומי שלל תוצאות כספיות של חברות מובילות, כשעונת הדו"חות לרבעון השני נמצאת בישורת האחרונה. לפני הפתיחה בנק הפועלים ומגדל ביטוח דיווחו על תוצאות הרבעון, ואילו חברת פז דיווחה לאחר הפתיחה. שאר הבנקים וחברות ההחזקות צפויות לפרסם את הדו"חות לקראת המועד האחרון של הדיווחים בשבוע הבא.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות שערים בשיעור מירבי של 1.7%, כשהמשקיעים בניו-יורק התאכזבו מנתון מכירות הבתים הקיימים שצנח בחודש יולי ב-27%, הירידה החודשית החדה מעולם. השוק הונע גם מחששות המשקיעים מהחלשות הצמיחה הכלכלית וסיכוי לחידוש המיתון. בזירת המאקרו בארה"ב צפויים להתפרסם היום מכירות הבתים החדשים לחודש יולי. ב-15:30 פורסם כי ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו לראשונה מזה 3 חודשים ב-0.3% - אבל הרבה פחות מהצפי.

בבורסות אסיה הבוקר נרשמו ירידות שערים בשיעור מירבי של כ-1.7%, בהמשך לירידות השערים בוול סטריט אמש. לאחר פתיחה שלילית, הבורסות באירופה חזרו לרדת עד 0.7% בין השאר על רקע הורדת הדירוג לאירלנד. סוכנות הדירוג S&P חתכה הלילה את דירוג האשראי של אירלנד לאג"ח ארוכות טווח, ברמה אחת ל-"AA", וזאת על רקע חשש מזינוק צפוי בהוצאות ממשלת אירלנד בשל חילוץ בנקים במדינה שנקלעו לקשיים. תחזית הדירוג נותרה "שלילית", מה שאומר שהדירוג עלול לרדת שוב בעתיד.

דו"חות טובים לפועלים

בנק הפועלים בראשות המנכ"ל ציון קינן דיווח לפני הפתיחה על רווח של 513 מיליון שקל ברבעון השני - עלייה של 34% לעומת הרבעון השני של 2009. הרווח משקף תשואה של 9.9% על ההון, לעומת 8.3% אשתקד. ההפרשות לחומ"ס ירדו ב-36% ל-341 מיליון שקל. יחס הלימות ההון הראשוני עומד על 7.9%.

שאר הבנקים, לאומי , דיסקונט , והבינלאומי יפרסמו את הדו"חות ביום האחרון של החודש - בשלישי הבא.

באשר לדיסקונט, ראוי לציין כי דירקטוריון אישר הערב את מינויו של ראובן שפיגל לתפקיד המנכ"ל החדש של הקבוצה, במקומו של גיורא עופר שיעזוב בחודש פברואר. שפיגל כיהן בעברו כראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט ונחשב למועמד המוביל לתפקיד.

חברת פז פירסמה היום גם היא את תוצאותיה הרבעוניות המצביעות על רווח נקי של 127 מיליון שקל - קיטון של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, נרשם גידול של 17% במחזור של רשת חנויות הנוחות Yellow שמפעילה החברה בתחנות הדלק והרווח התפעולי זינק בכ-30%.

מגדל עברה ברבעון השני להפסד (כולל השינוי בקרנות ההון) בהיקף 132 מיליון שקל, לעומת רווח של 246 מיליון שקל ברבעון השני של 2009. בסיכום המחצית הראשונה הרוויחה 252 מיליון שקל, ירידה של 54% לעומת 2009. סך הפרמיות ברוטו שהורווחו במחצית - 4 מיליארד שקל, ו-2 מיליארד שקל ברבעון השני. החברה אישרה תוכנית תגמול ב-27 מיליון שקל.

ביום חמישי סלקום תפרסם את הדו"חות, והאנליסטים מצפים לתוצאות סבירות, שישקפו יציבות תוך שיפור קל בשורה התחתונה. החברה, נזכיר, דחתה את מועד פרסום הדו"חות עד למחר וזאת על רקע ההורדה הצפויה במחירי הקישוריות, שצפויה לטענת החברה להשפיע על תוצאותיה.

כשברקע מאבק השליטה על "פוטאש" ומגזר הדשנים מרכז עניין רב ברחבי העולם - כי"ל המשיכה גם היום להיות במרכז, וגם על רקע פרסום הדו"חות אתמול, שהכו את התחזיות המוקדמות.

[לאתר המעו"ף]