על הגב של קשת

ברשות השנייה מצמיחים שיניים על חשבון "כוכב נולד". העיקר שכבר יש יו"ר למועצה

בראשית השבוע החליטה הרשות השנייה ליטול 37 דקות פרסום מהפריים-טיים העשיר של זכיינית ערוץ 2 קשת. מדובר בקנס של מיליוני שקלים בגין שידור יתר של "כוכב נולד". זאת למרות שבימים אלה מתקיים שימוע, שמטיל ספק במערכת התקנות שמגבילה את היקף השידור של תכני בידור במהלך השבוע. ונכון, קשת עמדה בכל כללי האיזון בשידור סוגה עילית במקביל לריבוי הקאברים, ויש אף תוכניות מסוימות של "כוכב נולד" המוכרות כתוכניות מועדפות.

כדי להבין בכל זאת את ההחלטה של הרשות השנייה צריך לבדוק מה עוד קרה השבוע. ממש עכשיו חטפה מועצת הרשות השנייה החדשה והמשתדלת מהלומות על החלטתה להכיר ב"לילה כלכלי" וב"תוכנית חיסכון" כתוכניות תעודה. לפחות שני טורים בשני עיתונים רלוונטיים כיסחו את המועצה והאשימו אותה ברפיון ובכניעה למי שהיא מפקחת עליהם.

במועצה הרגישו שחייבים להצמיח שיניים - ומהר. ואיזה נושא ראוי יותר לנעוץ בו את השיניים החדשות, אם לא זה ששם התוכנית המצליחה ביותר בישראל מתנוסס בכותרתו? על המסר (והעונג) שבהתנגחות בזכיינית שמשדרת אותה כבר אין מה לדבר.

לא אחת ישנה נטייה לבלבל בין "דעת קהל" ל"דעת התקשורת". וכך ניסתה מועצת הרשות השנייה, שמרבית אנשיה טריים בתפקידם הציבורי, להלך בין הכותרות המתריסות ובין הטורים המחמירים.

החלטות המועצה בתקופה האחרונה היו תולדה של ניסיון להתחמק מביקורת של המסקרים אותה, ולא היה להן שום קשר למציאות התקשורתית בשטח.

השבוע, לאחר שהוחלט סוף-סוף למנות יו"ר קבוע למועצה, אפשר אולי לקוות שגם אם לא כל החלטותיה יהיו ראויות - לפחות הן ייעשו עקביות ויעשו את הכותרת של מחר, ולא יתבססו על זו של אתמול.