בתוככי דו"חות הפועלים: הבנק מחק 87 מיליון שקל בטורקיה

החשיפה של הפועלים למדינות ה-PIGS עומדת על 1.2 מיליארד שקל - בעיקר דרך ספרד ואירלנד

בנק הפועלים הציג הבוקר (ד') רבעון שני מצוין עם רווח של 513 מיליון שקל, צמיחה דו-ספרתית בהשוואה לרבעון הקודם, שיפור בפעילות המשכנתאות, עלייה בתשואה על ההון ועוד. על התוצאות המצוינות אין חולק בשוק, אולם בתוככי הדו"חות ניתן למצוא גם פרטים מעניינים (ולא חיוביים) על פעילות הבנק, בעיקר בחו"ל.

כך, למשל, בסעיף המפרט את הפעילות הבינלאומית של הבנק, ניתן לראות כי הוא מחק 87 מיליון שקל בגין הפעילות בטורקיה, המתבצעת דרך בנק פוזיטיף. המחיקה הינה בעיקר ירידת ערך במוניטין פוזיטיף וחברת הבת שלו בקזחסטן (82 מיליון שקל), שבוצעה מטעמי שמרנות.

שווי פוזיטיף בספרי הפועלים עמד על 761 מיליון דולר בסוף הרבעון שני (כך שהפועלים מחק כ-10% משווי פוזיטיף ברבעון זה). ההון העצמי של פוזיטיף ירד ברבעון השני ל-415 מיליון לירות טורקיות (281 מיליון דולר), קרי ירידה של 1.4% לעומת סוף 2009. אגב, סך החשיפה של בנק הפועלים לטורקיה עומד על 3.95 מיליארד שקל, ירידה של 13% לעומת חשיפה של 4.4 מיליארד שקל בסוף 2009.

מעבר לטורקיה, בנק הפועלים חשוף למדינות ה-PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד) ב-1.2 מיליארד שקל, מתוכם חשיפה של 573 מיליון שקל לאירלנד (שספגה הלילה הורדת דירוג מ-S&P) ו-686 מיליון שקל לספרד.

ואולם, מדובר בשיעור זניח לעומת סך החשיפה שלו למדינות זרות - 65.7 מיליארד שקל. עיקר החשיפה של הבנק למדינות בחו"ל הינו לארה"ב (21 מיליארד שקל) ואנגליה (12 מיליארד שקל).