ביהמ"ש נתן אור ירוק לתוכנית "דרך השרף" במערב רמת-השרון

מטרת התוכנית: סלילת כביש שיקשר בין צומת הראשונים לאזור הסינמה סיטי, לצד עבודות פיתוח באזור שיכללו שבילי הליכה ושבילי אופניים

‎‎בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה אתמול (ד') עתירה שהגישה קבוצת תושבים ברמת-השרון לביטול תוכנית "דרך השרף" במערב העיר, שפורסמה בספטמבר 2009 ותכליתה סלילת כביש שיקשר בין צומת הראשונים לאזור הסינמה סיטי, לצד עבודות פיתוח באזור.

"טענות המבקשים הועלו בפני הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב, ולאחר ששקלה, בדקה והתייחסה אליהן, הגיעה הוועדה למסקנה כי התוכנית משקפת אינטרס ציבורי חיוני לרמת-השרון ולציבור משתמשים רחב בדרך, כהשלמה למערך הדרכים באזור", כתבה בהחלטתה השופטת שרה ברוש.

השופטת, שביטלה בהחלטתה גם צו זמני שניתן ועצר את עבודות הבנייה, הוסיפה וכתבה כי וועדת התכנון והבנייה איזנה בהחלטתה לגבי התוכנית את האינטרס הציבורי לעומת אינטרס העותרים, תוך מתן פתרונות למזעור הפגיעה בתושבים ככל שניתן.

‏תוכנית "דרך השרף" עברה את כל ההליכים, כולל שלבי ההתנגדויות, ופורסמה בספטמבר 2009 בילקוט הפרסומים על-ידי הוועדה המחוזית. לאחר שאושרה הגישה קבוצת תושבים עתירה מינהלית נגד הוועדה המחוזית, הוועדה המקומית ברמת-השרון ויו"ר הוועדה המחוזית, גילה אורון, כדי שהתוכנית תבוטל.

העותרים טענו, בין השאר, כי התוכנית רצופה פגמים, כי הוועדה המחוזית התעלמה מחוות-דעת שהוגשו לה ,וכי היתר הבנייה שהוצא בגין העבודות אינו תואם את תקנות התכנון והבנייה.

‏השופטת דחתה את העתירה וחייבה את העותרים לשאת בהוצאות המשפט של המשיבים בסך 50 אלף שקל.

‏ראש עיריית רמת-השרון, איציק רוכברגר, מסר בתגובה להחלטה כי הוא רואה חשיבות רבה בפסק הדין, שיביא לקידום התוכנית ובכך יתרום לרווחת כלל התושבים ברמת-השרון. עם זאת, ראש העיר ציין כי הוא "מצר על כך שהנושא נדרש להחלטת בית המשפט", שכן לדבריו "עדיפה תמיד דרך ההידברות ושיתוף-הפעולה בין הצדדים".

‏תוכנית "דרך השרף" כוללת את סלילת הדרך בין צומת הראשונים לאזור הסינמה סיטי, לצד עבודות פיתוח באזור שיכללו שבילי הליכה ושבילי אופניים. מטרת התוכנית היא לאפשר כניסה ויציאה של רכבים חקלאיים מהאזור, לצד הסדרת נושא התשתיות. במסגרתה מתוכננים שבילי אופניים לרווחת התושבים ומסלול צעידה באורך של כ-3 קילומטרים בשדות הירוקים של מערב היישוב, שאמור להפוך לאטרקציה בקרב התושבים. (עת"מ 1722-09). ‏‎‎‏