אמיר גילת מסתייג מהמבנה החדש המוצע לרשות השידור

יו"ר רשות השידור החדש ביקש הבהרות באשר להסכמות שאליהן הגיעה הנהלת הרשות מול האוצר ■ המבנה החדש של רשות השידור נחשף השבוע ב"גלובס"

יו"ר רשות השידור החדש, אמיר גילת, מסתייג ממבנה הרשות לאחר הרפורמה המתוכננת. בישיבה שהתקיימה אתמול (ד'), לאור מבנה הרשות שנחשף השבוע ב"גלובס", העלה גילת שורה ארוכה של הסתייגויות וביקש הבהרות באשר להסכמות שאליהן כבר הגיעה הנהלת הרשות בדיוניה הארוכים מול האוצר.

על-פי גורמים ברשות השידור, גילת אינו מעוניין להוות "חותמת גומי" להחלטות שמקבלת ההנהלה.

ל"גלובס" נודע כי בדיון אמר גילת כי המבנה החדש של רשות השידור הוא שישקף את "תעודת הזהות" של הרשות בעשורים הקרובים. עוד אמר בדיון כי המבנה והיקפן של המחלקות מהווים הצהרת כוונות של הרשות, ולכן יש לבחון אותו ביסודיות.

גילת ביקש לבחון מחדש את גודל המחלקות השונות והאיזון ביניהן. בין היתר התייחס למחלקת הדרמה, שאמורה למנות רק 5 עובדים, ולמחלקת התעודה, בה יעבדו רק 12 עובדים. כמו כן ביקש פירוט רב יותר באשר לפעילות מערך האסטרטגיה והשיווק, בראשו יעמוד סמנכ"ל. היו"ר ביקש גם פירוט מדויק של תחומי פעילותו ויחסי הגומלין עם הגופים האחרים ברשות השידור.

גילת אינו היחיד שמתנגד למבנה כפי שסוכם, לפיו יעבדו ברשות 1,271 עובדים לאחר חתימת הרפורמה.

ועדי הטכנאים, ובעיקרם טכנאי הרדיו, הצטרפו לוועדי העיתונאים בטענות נגד המבנה כפי שסוכם עליו, ובעיקר הביעו מחאה על העדר התייעצות עמם.

טכנאי הרדיו מצויים בימים אלה בעימות מתמשך מול הנהלת הרדיו, על רקע ביטול הצטרפות נציג מטעמם לנסיעות לחו"ל. על-פי המבנה המסתמן דולל באופן משמעותי מספר הטכנאים ברשות השידור, ובעבודת הרדיו והטלוויזיה יופרד ועד ההנדסה האמון על הטכנאים, באופן כזה שעבודת העיתונאים ברשות לא תהיה תלויה בו.

ברשות השידור סירבו להתייחס לדיונים פנימיים.