שת"פ רפואי: ביו מארק תבצע ניסויים קליניים עם קופ"ח כללית

הניסוי, בפיתוח זיהוי מוקדם לסרטן המעי הגס, יכלול 200 נבדקים

שיתוף פעולה בין ביו מארק, חברה-בת של מיקרומדיק , לבין שירותי בריאות כללית. ביו מארק, שמפתחת סמן ביולוגי (ביומרקר) לזיהוי מוקדם של סרטן המעי הגס ומוחזקת ב-90% על-ידי מיקרומדיק, חתמה על הסכם עם הכללית לשיתוף פעולה אסטרטגי וביצוע ניסויים קליניים.

במסגרת ההסכם, כללית תתכנן ותבצע במרכזיה הרפואיים איסוף דגימות דם לביצוע הניסוי הקליני של ביו מארק, בתמורה לתשלום חד-פעמי. שני הצדדים להסכם נערכים לביצוע ניסוי ראשוני בשני מרכזים רפואיים, ניסוי שיכלול 200 נבדקים.

מיקרומדיק, המנוהלת על-ידי דוד סולומון, מתמקדת באמצעות חברות בנות, בפיתוח ומסחור של סמנים ביולוגיים (Biomarkers) למחלות הסרטן והסוכרת. החברה נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי של 52 מיליון שקל והיא חלק ממדד הביומד.

עדיין ללא הכנסות

לצד ההודעה על שיתוף הפעולה, אתמול פרסמה מיקרומדיק את דו"חות הרבעון השני של השנה, בו היא רשמה הפסד של 1.9 מיליון שקל. למיקרומדיק אין הכנסות בשלב זה והוצאות המחקר והפיתוח שלה ברבעון השני הגיעו ל-432 אלף שקל. לדו"חות של אחת מהחברות הבנות של מיקרומדיק מצורפת הערת "עסק חי". החברה היא MET, שמיקרומדיק מחזיקה ב-20% מהון המניות שלה.

MET פיתחה מכשיר להזרקה של חומרים לוורידים דקים והיא השקעה ותיקה של מיקרומדיק, עוד מלפני שהחלה להתמקד בתחום הסמנים הביולוגיים. מיקרומדיק הכירה ברבעון השני בירידת ערך של 280 אלף שקל, הנובעת מירידת ערכה של MET.