מי צריך רישיון עסק? סופר חביב שווה לכמעט חינם 14 מיליון שקל

סניף כמעט חינם בפ"ת-ירקונים, שזכה בעבר לכינוי "סופר חביב", הוא כיום סניף הדגל של רשת מחסני כמעט חינם עם 15% מההכנסות

רשת מחסני כמעט חינם פרוסה במרכז וצפון הארץ, אך 3 סניפים גדולים מהווים חלק מהותי מהפידיון: בבית-שמש, בעפולה ובפתח-תקווה-ירקונים. האחרון, שזכה בעבר לכינוי "סופר חביב", הוא כיום סניף דגל של החברה, עם 15% מההכנסות.

תשקיף הרשת, שפורסם שלשום (ה') חושף כי באוקטובר 2009 נרכש הסניף הנ"ל (לא כולל המבנה המאכלס אותו) תמורת כ-14.2 מיליון שקל, מתוכו 3.2 בגין מלאי. בתשקיף נכתב כי "ביחס לחלק ממגרש החניה ואזור התפעול בסניף, אין היתר לשימוש חורג במושכר וכן אין רישיון עסק, אשר החברה פועלת להשגתו. על אף האמור לעיל, הסניף פועל במתכונת עבודה מלאה".

לפני כחודשיים, הוגש כנגד החברה ובעלי השליטה בה, בבית המשפט לעניינים מקומיים בפתח-תקווה, כתב אישום בגין עבירה של ניהול עסק ללא רישיון בהתאם לחוק רישוי עסקים.

נכון למועד התשקיף קיבלה החברה את אישורי המשטרה וכיבוי האש, ולהערכת יועציה המשפטיים, במהלך התקופה צפויה החברה לקבל אישורי תברואה, וטרינר ומשרד הבריאות, שנדרשים לצורך קבלת רישיון עסק לסניף.

"מחיר סביר"

מהתשקיף עולה כי אם בתוך שנה וחצי מיום השלמת עסקת הרכישה לא תשיג כמעט חינם היתר שימוש בסניף - היא תפוצה בסכום של עד 4.5 מיליון שקל. "שילמנו מחיר סביר", אמר ל"גלובס" רני צים, מבעלי הרשת, לגבי המחיר ששולם עבור נכס.

עוד קודם לכן, במהלך שנת 2007, רכשה כמעט חינם את רשת "סופר מחיר", בעלת 4 סניפים, מידי ישראל איינהורן תמורת 151 אלף שקל בלבד וכיסוי התחייבויות הנרכשת.

איינהורן, לשעבר סגן נשיא בחברת שופרסל, מונה ליו"ר כמעט חינם, ובשנת 2009 השתכר 757 אלף שקל. איינהורן גם זכאי לקבל מהחברה הלוואה של 600 אלף שקל בריבית של 4% בלבד.

במסגרת רכישת רשת "סופר מחיר", המחתה נכסי דבח, מלווה של המוכרת שהיתה קשורה אליה, את הזכויות אשר היו קיימות לה כלפי המוכרת בקשר עם הלוואות שהעמידה לטובתה, בסכום כולל של כ-3.5 מיליון שקל. זאת כנגד תשלום של מיליון שקל, אשר שולם לה על-ידי כמעט חינם.