המשקיעים בפחד: משכו 7.1 מיליארד ד' בשבוע מקרנות מנייתיות

לפי נתוני EPFR Global, סכום של 5.4 מיליארד דולר נמשך מקרנות מנייתיות בארה"ב לבדה, בעוד שהגיוסים בקרנות המשקיעות בשווקים מתעוררים היו הנמוכים ביותר מזה 13 שבועות

משקיעים ברחבי העולם משכו סכום עתק של 7.1 מיליארד דולר מקרנות השקעה במניות בשבוע שהסתיים ב-25 באוגוסט. כך עולה מנתוני חברת EPFR Global (העוקבת אחר קרנות המנהלות נכסים בהיקף של 13 טריליון דולר) שפרסמה היום (ו') סוכנות בלומברג. במקביל, המשקיעים התבצרו בנכסים בטוחים והסיטו 5.2 מיליארד דולר לקרנות אג"ח ממשלתיות.

לפי הנתונים, סכום של 5.4 מיליארד דולר נמשך מקרנות מנייתיות בארה"ב לבדה, בעוד שהגיוסים בקרנות המשקיעות בשווקים מתעוררים היו הנמוכים ביותר מזה 13 שבועות. במקביל, קרנות המשקיעות באג"ח של מדינות מפותחות גייסו מיליארד דולר בשבוע - כמעט שיא שנתי - אולם יש לציין כי קרנות אג"ח אמריקניות חוו פדיונות בהיקף 2.5 מיליארד דולר.

מדד ה-MSCI העולמי, אשר עוקב אחר מדדי המניות המובילים בבורסות ברחבי העולם, ירד ב-4.2% החודש על רקע נתונים מאקרו-כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב, ואשר העידו על היחלשות בהתאוששות הכלכלית שם. גם נתונים מאכזבים שפורסמו בסין, אירופה ויפן הכבידו על שוקי המניות, וכמו כן הורדת דירוג האשראי של אירלנד על ידי S&P הכבידו על שוקי המניות וגרמו למשקיעים להסיט כספים לאג"ח ממשלתיות.

"ככל שיהיו יותר נתונים גרועים, בייחוד בשוק הנדל"ן, כך גדלה הסבירות למיתון נוסף בארה"ב", אמר לבלומברג דייוויד וייס, הכלכלן הראשי ב-S&P. "באירופה, נכון שגרמניה צומחת, אבל שאר מדינות אירופה לא נראות טוב".

באשר לשווקים המתעוררים, הנתונים מצביעים על גיוסים של 333 מיליון דולר בקרנות השווקים המתעוררים בשבוע שהסתיים ב-25 באוגוסט, כאמור שפל של 13 שבועות. הקרנות החשופות לאמריקה הלטינית, המזרח התיכון והשווקים המתעוררים באירופה גייסו 120 מיליון דולר, כאשר שאר הגיוסים היו בקרנות השווקים המתעוררים באסיה.