הבורסה עלתה 0.6%; שותפויות "לוויתן" זינקו במחזורים גדולים

שותפות "לוויתן": סיכוי למצוא 4.2 מיליארד חביות נפט - רציו טיפסה 7.9%, אבנר 6.8% ודלק קידוחים 5.8% ■ זיו סגל: "רמת 1,132-1,134 נק' במעו"ף - רמת מבחן" ■ דש ברוקראז': בנק ישראל והאוצר אופטימיים מדי באשר לצמיחה"

הבורסה בת"א ננעלה היום (א') ביומו הראשון של שבוע המסחר המקומי בעליות שערים, על רקע העליות שחתמו את המסחר בוול סטריט ביום שישי. יצוין, כי בשעתיים האחרונות נחלשו מעט העליות והמעו"ף סיים בעלייה של 0.6%, לעומת התחזקות של 1% מוקדם יותר. המסחר הושפע בין השאר מהודעת השותפויות ב"לוויתן" על אפשרות למציאת נפט מתחת מגז הטבעי (על כך בהמשך), והן ריכזו חלק גדול ממחזור המסחר הכללי - שגם היום היה נמוך יחסית והסתכם ב-1.05 מיליארד שקל.

השבוע מסתיימת רשמית בת"א עונת הדו"חות לרבעון השני, כשאחרונות המדווחות מזרימות לשוק את תוצאותיהן הכספיות; הבנקים וחברות האחזקות ידווחו מחר ומחרתיים. הבורסה באחד-העם סיימה ביום חמישי שבוע מסחר תנודתי בעליות שערים של 1%-2.5%, אך בסיכום שבועי רשמה תשואה שלילית של כ-2% למעט מדד הנדל"ן שהוסיף בשבוע החולף כ-1%.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מדמה את התנהגות המשקיעים הקולקטיבית, לזו של עדר כבשים מפוחדות ולא כל כך נבונות. לדבריו, "לרגע רץ העדר מבוהל לכיוון אחד, לרגע רץ העדר נרגש לכיוון אחר ובסך הכל, די דורך במקום". באשר למסחר בשוק, סגל מגדיר את רמת 1,132-1,134 הנק' במדד המעו"ף כרמת המבחן לתחילת שבוע המסחר. לדבריו, "הסיכוי לעלייה גבוה יותר ומהלך מעל 1,140 נק' במדד יאשר זאת. התנגדות ב-1,140 נק' ומהלך מתחת ל-1,132 נק' ילמדו על סיכוי להתפתחות גל יורד משמעותי".

בדש ברוקראז' אומרים כי השפעת ההאטה במשק האמריקני צפויה לגרום להאטה בצמיחה בישראל. "למרות נתוני הצמיחה הטובים ברבעון השני, המשק יצמח בשנים 2010-2011 בקצב נמוך יותר מאשר התחזיות של משרד האוצר ובנק ישראל", לדבריו. בדש מעדכנים כלפי מטה את התחזית שלהם להעלאת הריבית בישראל. להערכתם, בעוד 12 חודשים הריבית תעלה עד ל-2.25%-2.75%.

הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, ממשיכים להזהיר מתנודתיות ומירידות בבורסה בטווח הקצר, אולם מדגישים כי רמת מחירי המניות בשוק נוחה להשקעה בראייה לטווח ארוך. בפועלים מזהירים ואומרים כי "רמת הסיכון באפיק המנייתי עודנה גבוהה", אך באותה נשימה מציינים כי "רמות המחירים סבירות להשקעה, וגל הירידות האחרון בשווקים אינו מהווה שינוי מגמה לשוק דובי, אלא מימוש בריא ותו לא - תיקון שיש לנצלו כדי לקנות מניות".

ברננקי במסר מרגיע

בסוף השבוע התקיים בארה"ב הסימפוזיון השנתי של הפדרל ריזרב בג'קסון הול שבמדינת וויאומינג. את מירב העניין משך יו"ר ה'פד' ברננקי, שאמר כי הבנק המרכזי "יעשה כל שביכולתו על מנת להבטיח את המשך ההתאוששות הכלכלית - מצעדים מוניטרים מרחיבים נוספים עד לאמצעים בלתי-קונבנציונלים אם תירשם הידרדרות בצמיחה". ברננקי העריך כי הכלכלה האמריקנית תמשיך לצמוח בקצב איטי בארבעת החודשים האחרונים של השנה וקצב הצמיחה יתחדש ב-2011.

לעומת המסר המרגיע של ברננקי וההתמקדות בצמיחה, מקבילו האירופי ז'אן קלוד טרישה קרא למדיניות של צמצום פיסקלי. טרישה הזהיר כי הממשלות בגוש האירו עומדות בפני "עשור אבוד" של שיעורי צמיחה חלשים אם הן יידחו את הפחתת הגירעונות הענקיים שצברו. לדבריו, "הטיפול במאזנים של המדינות הוא לא רק צעד שיש לעשות אחרי ההתאוששות, אלא תנאי הכרחי להשגת התאוששות ברת-קיימא"

קדחת הנפט והגז נמשכת

שותפויות הגז הטבעי והנפט, ביניהן רציו , דלק קידוחים , אבנר וישראמקו ריכזו עניין רב. סיכויים למציאת מאגרים בהיקף השווה ל-4.2 מיליארד חביות נפט במבנים העמוקים הנמצאים מתחת למבנה הגז הטבעי ב"לוויתן", כך מעריכות השותפות ב"לוויתן" בדיווח שהוציאו הבוקר לבורסה. קיים סיכוי של 17% למציאת מאגר השווה ל-3 מיליארד חביות נפט בעומק של 5,800 מטר, וסיכוי של 8% למציאת מאגר השווה ל-1.2 מיליארד חביות בעומק של כ-7,200 מטר. שניהם נמצאים מתחת למבנה המכיל 16 טריליון רגל מעוקבת של גז טבעי בהסתברות של 50%.

באקסלנס נשואה מאמינים כי הבנקים נמצאים במצב של חוסן פיננסי טוב ויכולת ליצור רווחים עבור בעלי המניות, לדבריהם, "בנק הפועלים מתומחר בראיה מעט פסימית מדי לעומת מתחריו. מכפיל ההון של הבנק עומד על 0.96, כאשר הבנק יכול לייצר תשואה על ההון של כ-9.5% בשנה הקרובה. הבנק מציג הלימות הון ליבה גבוהה של 7.9%, ולכן עשוי לחלק דיבידנד כבר ברבעון הקרוב".

ועוד מהבנקים, ביום שלישי ידווחו הבנקים הגדולים - לאומי , דיסקונט והבנק הבינלאומי על תוצאות הרבעון, וייסגרו רשמית את עונת הדיווחים.

קבוצת עזריאלי פרסמה הבוקר את הדו"ח הראשון שלה כחברה ציבורית. הרווח התפעולי מנכסים מניבים (NOI) הסתכם ברבעון השני של השנה בכ-220 מיליון שקל, גידול של כ-22 מיליון שקל, כ-11%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פרטנר תפרסם ביום שני את הדו"חות לרבעון השני. מניית החברה מגיבה גם לזעזוע בצמרת החברה שנחשף ב"גלובס" ביום חמישי - אלי גליקמן, המשנה למנכ"ל פרטנר, שהיה מיועד לתפקיד מנכ"ל החברה במקום דוד אבנר, פורש מהחברה ובעקבות זאת ימונה יעקב גלברד למנכ"ל. כמו כן, המנכ"ל המכהן כיום דוד אבנר פורש מתפקידו.

רשות ניירות ערך פירסמה היום הודעה לפיה איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן לשעבר, חשוד בעבירות דיווח מטעה בדו"חות כספיים ובתשקיף שהגישה בעבר החברה, בקבלת דבר במרמה ובעבירות נוספות על חוק העונשין. הרשות העבירה לפרקליטות את חומר החקירה בפרשה.

טאואר הקצתה בסוף השבוע 7.25 מיליון מניות לקרן יורקוויל, בדיסקאונט של כ-2.2% על מחיר הסגירה של המניה בוול סטריט. תמורת ההקצאה, טאואר תקבל את 10 מיליון הדולר האחרונים במסגרת הסכם ההשקעה של יורקוויל בחברה. לאחר ההקצאה הנוכחית, טאואר גייסה מקרן יורקוויל כ-60 מיליון דולר ב-2009 ו-2010.

כן פייט דיווחה על הפסד של 5.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010 - צמצום משמעותי לעומת הפסד של 9.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני הפסידה 2.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.5 מיליון שקל אשתקד. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.2 מיליון שקל.

בריינסוויי חתמה הסכם עם חברה ברזילאית, העוסקת בשיווק והפצת מכשור רפואי ותרופות בברזיל להפצה בלעדית למכשיר ה-Deep TMS של החברה. על פי ההסכם, ניתנה למפיץ זכות בלעדית לשיווק וקידום המכשיר בברזיל, למשך 10 שנים.

[לאתר המעו"ף][לארביטראז][לבורסות בעולם]