פורום CFO מציג: איך להתחכם בתשלום לביטוח לאומי

מציע לעבוד עם חברות ניהול במקום הגדלת תשלום לביטוח לאומי ■ מי שהכשירה את המהלך היא לא אחרת מאשר נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי ירון אלדר

פורום ה-CFO, המייצג כ-650 סמנכ"לי כספים ובהם מהבכירים במשק, הודיע היום (א') על "מרי אזרחי". לא בגלל הפערים בחברה, גם לא בגלל הכיבוש או הקפאת הבנייה בהתנחלויות. סמנכ"לי הכספים מוחים על כך שמשרד האוצר מתכוון להפוך הוראת שעה לעניין קבוע, כך שהתשלומים לביטוח הלאומי ולמס הבריאות ייגבו לפי תקרת הכנסה בגובה פי-8 מהשכר הממוצע במשק, לעומת פי-5 כפי שהיה נהוג עד להוראת השעה, שנקבעה בזמן המשבר הכלכלי.

מה כולל אותו מרי אזרחי? בפורום ה-CFO מאיימים בעיקר בהתחכמות: להמליץ לסמנכ"לי הכספים להקים חברות ניהול, כך שיגדירו את עצמם כנותני שירותים, במקום שכירים. מי שהכשירה את המהלך הזה היא לא אחרת מאשר נציבת מס הכנסה לשעבר, עו"ד טלי ירון אלדר. האחרונה הגישה לפורום חוות דעת בה היא כותבת: "אנו ממליצים לבעלי הכנסות גבוהות המעוניינים להימנע מתשלום המס הגבוה, לבחון את האפשרות להקים ולפעול באמצעות חברות בשליטתם, וזאת לאור החיסכון הרב שנוצר בפעילות באמצעות חברת ניהול. לדברי אלדר, שכיר שמרוויח 100 אלף שקל ברוטו בחודש יזכה לסכום נטו של 53,412 שקל בחודש, ואילו מי שיעניק את שירותיו באמצעות חברת ניהול, יזכה לשורת נטו של 59,136 שקל בחודש. אלדר מציינת כי גם למעסיקים יש יתרון במהלך שכזה, שכן ביחסים שבין חברה שנותן שירות לחברה שמקבלת שירות, אין חבות תשלום בביטוח לאומי.

גם פרופ' יוסף גרוס, מומחה לממשל תאגידי, העניק לפורום ה-CFO חוות דעת דומה. לדבריו, מהלך כזה לא אמור לפגוע בצד שלישי כלשהו, ובטח שאין פגיעה באינטרס של החברה שתקבל שירות מאותו מנהל כספים.