קשיים בבנק דיסקונט: הפדרל ריזרב מעכב את הנפקת הזכויות

חזקיהו מנסה לזרז את מתן האישור ■ דיסקונט צפוי להנפיק מניות ב-400 מ' ש' במטרה לחזק את ההון הראשוני ■ ההערכות: הנפקת הזכויות תתבצע בהנחה של 30% לפחות ממחיר השוק

נמשכים הקשיים עם האישור האמריקני להנפקת הזכויות של בנק דיסקונט . ה'פדרל ריזרב' האמריקני העביר באחרונה לדיסקונט רשימה ובה 38 שאלות, הכוללת פרטים טכניים לגבי ההנפקה בדגש על היחסים של בעלי השליטה - משפחת ברונפמן ורובין שראן - עם הבנק.

השאלות עסקו בנושאים כאחזקות בעלי השליטה בבנק, עסקאות בין בעלי השליטה לבנק והיקף הפיקדונות של בעלי השליטה בבנק. חלק מהפרטים ניתנו בעבר, אך כעת דורשים האמריקנים עדכון לגביהם. בתגובה נמסר מדיסקונט כי "הבנק מוכן לבצע את ההנפקה עם קבלת האישורים הנדרשים".

בנק דיסקונט נדרש לקבלת אישור ה'פד' האמריקני להנפקת זכויות לאור אחזקותיו בבנק דיסקונט ניו יורק, הכפוף לרגולציה האמריקנית. המגעים עם ה'פד' נמשכים כבר שבעה חודשים. על פי הערכות, ייתכן שהעיכוב נובע מבדיקות שהאמריקנים עורכים לגבי שראן.

"ל'פד' קצב משלו"

לבקשת דיסקונט, פנה המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לאמריקנים כדי לנסות לזרז את מתן האישור. "בהתחלה הייתה זו משפחת ברונפמן שהתעכבה עם העברת הנתונים שנדרשה. כעת הכל בידי ה'פד', ול'פד' קצב משלו", אמר מקור המעורה בנושא.

את דיסקונט מייצג מול ה'פד' עו"ד גארי רייס מפירמת עורכי הדין האמריקנית סימפסון תאצ'ר וברטרלט (Simpson Thacher & Bartlett). עוד נעזר דיסקונט גם בעו"ד רודגין כהן, לשעבר יו"ר פירמת עוה"ד סאליבן & קרומוול ואחד מבכירי עורכי הדין בוול סטריט.

הנפקת המניות של דיסקונט אמורה לחזק את ההון הראשוני של הבנק שעומד על השיעור הנמוך ביותר מבין הבנקים. דיסקונט צפוי להנפיק מניות ב-400 מיליון שקל, כ-6% מהמניות. מתוכנן כי מחצית מההנפקה תהיה בהנפקת זכויות (הנפקה שבה כל בעל מניות מקבל זכות לקנות מניות נוספות במחיר שנקבע מראש ולפי חלקו היחסי בבנק), ומחציתה בהנפקת מניות לציבור, או כהקצאה פרטית לגופים מוסדיים.

על פי הערכות, הנפקת הזכויות עצמה תתבצע בהנחה של 30% לפחות ממחיר השוק של המניה. בעלי השליטה בדיסקונט - קבוצת ברונפמן-שראן, המחזיקים ב-26% מהבנק - יזרימו בהנפקת הזכויות כ-50 מיליון שקל. ייתכן כי משפחת ברונפמן תשתתף גם בהנפקה הרגילה לציבור.

מדינת ישראל, המחזיקה דרך נכסים מ.י ב-11.7% ממניות הבנק, לא תשתתף בהנפקה.