שנה טובה לקסניה: שווי החברות שלה צמח ב-35%-40%

לפי הודעת חברת ההשקעות הציבורית שמפעילה את החממה, שוויין עומד על 315 מיליון שקל ■ מנכ"לית החממה: "יש התעניינות להשקיע בחברות"

חממת קסניה שנסחרת בתל אביב, רושמת גידול חד בשווי החברות המצרפי בפורטפוליו שלה. לפי הודעת חברת ההשקעות הציבורית שמפעילה את החממה, שווי החברות צמח לכ-315 מיליון שקלים, גידול של 35%-40% לעומת אוגוסט 2008. עלייה זו מגלמת שווי של 4.12 שקל למניה.

ענת סגל, מנכ"לית קסניה, הסבירה את העלייה בשווי החברות. לדבריה, "חלק מחברות הפורטפוליו שלנו מציגות צמיחה חדה במכירות, רווחיות ותזרים מזומנים חיובי. מספר חברות נמצאות בשלב של הצפת ערך ומשקיעים מביעים עניין בהשקעה בחלק מהחברות".

הרחבת השת"פ עם זירוקס

גם אם לא ברור עדיין מה המשמעות המעשית של העניין מצד המשקיעים, ניתן לסכם כי במספר חברות של החממה הטכנולוגית, היו התפתחויות משמעותיות.

כך, חברת ניטסטיץ' קיבלה ברבעון החולף הזמנות ראשונות ממספר בתי חולים בארה"ב, לרבות מרכז רפואי בווירג'יניה, שהינו מהמובילים במדינה. לחברה יש כבר אישורי FDA ו-CE לשיווק בארה"ב ואירופה בהתאמה.

ארכוס, שעוסקת במכירת רכיבים המבצעים המרה ושידור בזמן אמת של תכני מולטימדיה דיגיטליים, מדווחת על מכירות של כ-9 מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2010. החברה כבר רווחית ומייצרת תזרים חיובי.

אם פוטו, שמתמקדת בתוכנה להפקת אלבומי תמונות, הרחיבה את קשריה עם זירוקס העולמית וחברת HP-Indigo. החברה כבר מוכרת ומאוזנת מבחינת תזרים מזומנים.

ביופרוטקט הגישה בקשת לקבלת אישור לשיווק באירופה (CE) וכן הגישה תיק ל-FDA, לאחר שבקרב 24 חולי סרטן שעברו הקרנות, נעשה שימוש בטכנולוגיית הבלון שפיתחה.

אמזון ושופינג.קום כבר משתמשות

אורתו ספייס סיימה ניסוי בקרב כ-40 חולים, שסובלים מקרע בגידי השרוולית בכתף. החברה דיווחה על הצלחות בטיפולים וגם קיבלה גם אישור CE.

קורליקס, שפיתחה פלטפורמה למעקב אחר טרנסאקציות, חתמה על הסכם עם בורסת Direct Edge מניו ג'רזי, שמצטרף להסכם עם בורסת הנאסד"ק.

סופר פיש, שפיתחה מנוע לחיפוש ויזואלי, הרחיבה את מספר המשתמשים שלה שיכולים לבצע חיפוש ויזואלי בלמעלה מ-1,500 אתרי קניות באינטרנט, לרבות אמזון, שופינג.קום ומייסיס.

אינטיוויו, שפיתחה מערכת לפענוח ואפיון מודיעיני למסמכים החשודים כמשויכים לגורמי טרור, ממשיכה למכור את מערכותיה לגורמים וסוכנויות ביטחון בחו"ל. החברה מוכרת ורווחית.

פלייקאסט, שפיתחה שרת לדחיסת משחקי מחשב איכותיים, חתמה על הסכם עקרונות מסחרי עם מפעיל רשת גדול בפורטוגל. בנוסף, היא חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם שורה ארוכה של מפתחי משחקים בולטים, כגון אטארי, קאפקום, קודמאסטרס ו-THQ וכן עם מפיצי משחקים ומפתחים עצמאיים.

קסניה משקיעה בחברות בתחומי המכשור הרפואי וה-IT. בין מקימי החברה ובעלי המניות העיקריים אפשר למצוא את קבוצת נובקום, ח.מר תעשיות, סגל עצמה וכן אנשי היי-טק ומשקיעים מוסדיים מובילים. קסניה השקיעה ב-20 חברות מאז הוקמה בסוף 2003.