נייד לכל תלמיד: מהם המחשבים הניידים הפופולריים ביותר?

לקראת פתיחת שנת הלימודים בבתי-הספר ובמוסדות האקדמיים, בדק "גלובס" בעזרת אתרי זאפ ו-kama מהם דגמי המחשבים הניידים שמעוררים הכי הרבה עניין בקרב הגולשים

התופעה החלה בקמפוסים, שם עלה משנה לשנה מספרם של הסטודנטים שהחליפו את המחברות המסורתיות במחשבים ניידים, ולאט-לאט היא מחלחלת גם לבתי-הספר.

אם בתחילה אושר שימוש במחשב נייד כתחליף מחברת רק לתמידים שסבלו מקשיים, בבתי-ספר רבים מאפשרים היום לתלמידים לסכם את השיעורים על גבי המסך. חלק מבתי-הספר אף הגדילו לעשות והקימו רשתות אינטרנט אלחוטיות, ומשלבים את האינטרנט במערכי השיעורים.

במקביל למהפכה גדל משמעותית היצע המחירים של המחשבים הניידים, ומחיריהם ירדו משמעותית. זו הסיבה לכך שכשמחליטים לקנות מחשב נייד, מגלים כי השוק מוצף במותגים.

עוד לפני הרכישה חשוב להחליט לגבי ייעודו של המחשב הנייד. האם הכוונה היא שהמחשב יהיה כבד יחסית ובעל מסך גדול, כזה שקשה לסחוב באופן קבוע ובפועל הוא תחליף למחשב נייח - או נטבוק, שאומנם שוקל מעט, אולם משמש בעיקר למטלות פשוטות, כמו מעבד תמלילים או גלישה באינטרנט, אבל לא מתאים למשחקים או עבודות גרפיות.

לדברי שלומי פרייס, מנהל חטיבת המחשוב האישי של HP ישראל, אחת השאלות הראשונות שעולות כאשר מתכוננים לקנות מחשב היא האם לקנות מחשב ביתי או נייד. "כיום אפשר ליהנות משני העולמות, מהחופש של מחשב נייד ומהנוחות של מסך גדול יותר, וזאת גם מבלי שהארנק יסבול. ניתן למשל לרכוש מחשב ביתי ולשלב רכישה של מיני נייד אשר הינם זולים יחסית. המיני נייד מסתנכרן באופן פשוט ומלא עם המחשב הביתי. שימוש במחשב מיני נוסף למחשב הביתי גם יכול לתרום ליצירת הרמוניה, כאשר לא צריך לריב על השימוש בו".

לדברי פרייס, על מנת להקל על תהליך הרכישה, על הרוכש לשאול את עצמו שתי שאלות מרכזיות: מה הוא רוצה לעשות עם המחשב ועד כמה הוא צריך להיות נייד? "על הרוכש להיות מודע לחיי הסוללה. רוב המחשבים מצוידים בסוללה סטנדרטית עם אפשרות הרחבה. אם המחשב נדרש לעבודה ניידת מרובה והוא יבלה את מרבית שעותיו מחוץ לבית, מומלץ לשדרג את גודל הסוללה ל-6 או-8 תאים. אם מחליפים את הסוללה מאוחר יותר, זה עלול לעלות הרבה יותר".

פרייס מוסיף כי כאשר רוכשים מחשב, כדאי גם לבדוק קנייה של נרתיק מגן. "במיוחד כאשר מדובר בשימוש על-ידי תלמידים, חשוב מאוד לשמור על המחשב בעת השימוש היומיומי. שרוולים וקייסים למחשבים לא רק נראים טוב ונותנים פן אינדיבידואלי למחשב, אלא מגנים עליהם מפני שחיקה", הוא אומר.

דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא אחריות מוגברת. "מומלץ לשקול להרחיב את האחריות הקיימת, כך שתכלול גם טיפול בכל התקלות וכן אחריות לנפילות, לנוזלים ומקרים בלתי צפויים אחרים שיכולים להתרחש במוסדות לימוד. על-ידי הוספת שירות זה ניתן לחסוך הרבה כסף בעתיד", מוסיף פרייס.

"גלובס" בדק באמצעות אתרי השוואת המחירים KAMA וזאפ מהם המחשבים הפופולריים ביותר בהם מתענינים הגולשים, ואיזה מהדגמים הם הנרכשים ביותר .

HP: דגם Mini 210-1010ej

HP Mini 210-1010ej
 HP Mini 210-1010ej

הישראליים אוהבים נטבוקים. דגם המיני של HP מגיע עם מסך בגודל 10 אינץ', כונן קשיח בנפח 250 ג'יגה, זיכרון פנימי של ג'יגה אחד, מעבד אטום N450 של אינטל ומשקל של 1.2 ק"ג, מה שיאפשר לסחוב בקלות יחסית על הגב. מעבר לזה, למחשב יש שתי מערכות הפעלה, הראשונה היא ה-QuickWeb שהיא מערכת ההפעלה של HP והיא מופעלת תוך 6 שניות מרגע שמאתחלים את המחשב. המערכת מאפשרת להגיע לממשק מהיר, המספק גלישה באינטרנט דרך דפדפן פיירפוקס, גישה למיילים, האזנה למוזיקה וצפייה בתמונות. כמובן שעל המחשב מותקנת גם מערכת ההפעלה חלונות 7, שלה לוקח קצת יותר זמן לעלות - דקה וחצי.

ASUS: דגם Eee PC 1201N

אסוס Eee PC 1201N
 אסוס Eee PC 1201N

ASUS מככבת עם סדרת הנטבוקים שלה. דגם 1201N מציע מעבד אטום N330 של אינטל, כונן קשיח בנפח 320 ג'יגה ומשקל של 1.4 ק"ג. המחשב הזה שייך לקטגוריית ה-EEE המפורסמת של החברה, שהיתה חלוצת דגמי הנטבוק עם סדרת ה-EEE. המסך שלו הוא 12 אינץ' באיכות טובה, המספקת נוחות עבודה בעת כתיבת מסמכים ובעיקר גלישה באינטרנט. נטבוקים שהיו עם מסך 10 אינץ' ופחות לא איפשרו לראות את כל העמוד בו גולשים על-גבי הצג, והתוצאה היתה מתסכלת מאוד. בעקבות המסך הגדול, גם המקלדת מגיעה במימדים נורמליים של מחשב נייד, ככה שאתם לא תצטרכו לסבול מכאבי אצבעות בעת שתנסו להקליד על מקלדת בגודל מינימלי. מלבד זה, ב-ASUS שילבו כאן גם משטח מגע המציע יכולות זום.

acer: דגם Aspire 5740G

אייסר Aspire 5740G
 אייסר Aspire 5740G

בניגוד לדגמים הפופולריים של החברות האחרות, acer דווקא מציע מחשב נייד רגיל ולא נטבוק. מדובר במחשב הכולל מסך 15.6 אינץ' ומשקל של 2.7 ק"ג - מה שאומר שהמסך הרבה יותר גדול מהמסך של הנטבוקים, אבל סחיבה שלו על הגב כל היום לא תהיה תענוג מושלם. המעבד כאן הוא גם חזק יותר משל הדגמים הקודמים עליהם דיברנו - i3 של אינטל עם זיכרון של 4 ג'יגה וכונן קשיח בנפח חצי טרה.

טושיבה: דגם NB200-122

טושיבה NB200-122
 טושיבה NB200-122

גם טושיבה הצליחה להתברג ברשימת המחשבים הניידים הפופולריים עם דגם נטבוק שלה מסוג NB200-122. המחשב הזה כולל מסך בגודל 10 אינץ', זיכרון פנימי של 1 ג'יגה, כונן קשיח של 160 ג'יגה ומשקל של ק"ג 1 בלבד. מלבד זה כולל הדגם גם תקשורת אלחוטית WiFi ובלוטות' ומעבד N280 מסדרת האטום של אינטל.

דל: דגם Inspiron Mini 1012

דל Inspiron Mini 1012
 דל Inspiron Mini 1012

דל הצליחה להכניס את הנטבוק שלה למחשבים הפופולריים - דגם Mini 1012 מציע משקל קל של 1.25 ק"ג, מסך 10 אינץ' ומעבד אטום N450 של אינטל. מעבר לזה, תוכלו למצוא כאן כונן קשיח בנפח 250 ג'יגה, מצלמת אינטרנט, זיכרון של 1 ג'יגה תקשורת בלוטות' ו-WiFi. המחשב מיוצר בכמה צבעים, כך שתוכלו להתאים אותו לגוון של התיק שלכם.

מבצעים על מחשבי ניידים ברשתות לקראת פתיחת שנת הלימודים

* רשת עולם הקולנוע:

35% הנחה על דגמים של קומפאק 1190 ולנובו G4. המבצע בתוקף עד 30.9.

* באג:

טושיבה דגם Satellite L655-11G - ב-4,000 שקל (ב-36 תשלומים) למחזיקי כרטיס קמפוסכרט של ישראכרט ונורטון סקיוריטי, עכבר אלחוטי של מיקרוסופט ותיק גב במתנה. המבצע בתוקף עד 30.11.

* קרביץ:

400 שקל הנחה על מחשבי סמסונג. המבצע בתוקף עד 30.9.

* אופיס דיפו:

מחשב נייד של acer Emachines מדגם E250 - ב-1,300 שקל (במקום 1,500 שקל). מחשב נייד לנובו מדגם G560-6MG - ב-3,000 שקל (במקום 3,200 שקל). המבצע בתוקף עד 10.9.