רמי לוי מחמם את הגזרה: יציע עוף, דבש ותפוחי עץ - בשקל

גלובס tv המבצע אינו מותנה בסכום קנייה ■ מנגד, ברבוע כחול ובשופרסל הצהירו על מכירת מוצרים רבים ב-5 שקלים לקראת החגים - אך טוענים: לא ניגרר למבצעי העוף בשקל

רגע לפני שיא הקניות לראש השנה, זירת רשתות השיווק מתחממת: ל"גלובס" נודע כי מחר (ד') תצא רשת רמי לוי שיווק השקמה במבצע לראש השנה, שבמסגרתו היא תמכור ק"ג תפוחי עץ ודבש 350 גרם במחיר של 1 שקל לק"ג/ליחידה. המבצע אינו מותנה בסכום קנייה ומוגבל לשתי יחידות דבש ושני ק"ג תפוחי עץ ללקוח.

ביום שני הקרוב תרחיב הרשת את המבצע ותמכור בנוסף ק"ג עוף טרי ב-1 שקל בלבד. הרכישה תותנה בקנייה של 19.90 שקל ברשת ותוגבל ל-2 ק"ג ללקוח.

ברשת הוחלט להתנות את קניית העוף כדי למנוע רכישות של בעלי עסקים אחרים, וגם לאחר שבמבצע הקודם הגיע אוטובוס מלא ילדים לאחד הסניפי,ם וכל ילד ירד לרכוש את המוצר שבמבצע בלבד ב-2 שקלים, דבר שמנע מלקוחות אחרים ליהנות מהמבצע.

"המבצע הוא לא על חשבון מתן הסל הזול ביותר ברשת. כולם עושים סקרים לעצמם, אבל בסקרים אובייקטיבים אנחנו יוצאים יותר זולים", אומר היום (ג') ל"גלובס" רמי לוי, בעל השליטה ברשת.

גם הקרב בין שתי הענקיות, שופרסל ורבוע כחול, מתחמם ובא לידי ביטוי בקמפיינים רחבים על תדמית הרשת הזולה יותר. בעוד רבוע כחול נשארה באותה האסטרטגיה של קמפיין השוואת שני סלים - בשופרסל העלו לקראת החג את הקמפיין שבו נטען כי "1,000 סוקרים בודקים עבורכם 5,000 מוצרים, ואנחנו נותנים לך את הסל הזול ביותר".

"הקמפיין שלנו הוא קמפיין של אמינות. כשאנחנו אומרים שאנחנו זולים יותר בפתח-תקווה, זאת אומרת שביצענו קנייה, ואנחנו מראים את חשבון הקופה כדי שהלקוח יוכל להשוות. בעוד שופרסל מציעה שיטה שאומרת 'תסמכו עלינו' - אנחנו בודקים עבורכם ולא מפרסמים בכלל שום טבלת השוואה", אומר מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד.

ברבוע כחול יצאו זה מכבר עם מבצע של מכירות מאות מוצרים ב-5 שקלים הכוללים לדוגמה אורז, קפה טסטר צ'ויס ואבקת מרק, וכעת נערכים למבצעים אטרקטיביים יותר לחג שיחלו בעוד יומיים.

בתת-הרשת מגה בול יוצעו 10 ק"ג ירקות ב-10 שקלים לחברי מועדון הלקוחות YOU. המבצע מותנה בקנייה של 300 שקל ומעלה ברשת וכולל עגבניות, מלפפונים, בצל, תפוח אדמה ופלפל. בנוסף, יימכר במגה בול ק"ג עוף טרי ב-10 שקל, מותנה בקנייה של 300 שקל.

"החלטנו השנה שגם בעיר, באמצעות מגה בעיר, נציע את הסל הזול ביותר", אומר וורמברנד.

* אם רשת אחרת תוזיל מחירים של מוצרים מסוימים באופן אגרסיבי יותר - אתם גם תוזילו?

"אנחנו בודקים כל יום את מגה בול בכל מתחם, ונמשיך לעמוד בהבטחה שלנו להציע בכל מתחם את הסל הזול ביותר".

* אם רשת אחרת תוריד את מחיר העוף לשקל?

"אנחנו מדברים על סל, לא על פריט".

בשופרסל לא נשארים אדישים, אם כי נכון לרגע זה, הרשת אינה מתכננת מבצע חדש נוסף. "יותר מבצעים ממה שיש היום בחנויות אי-אפשר לשים. כל מוצר שני הוא במבצע. בכל המחלקות יש מעל 2,000 מוצרים בהנחות של 30%-70%", אומר מנהל העסקים הראשי בשופרסל, ריצ'רד הנטר.

* הסל יהיה השנה יותר זול בשופרסל?

"הסל שלנו השנה הוא הכי זול שיש מול המתחרים. אנחנו כל יום בודקים אצל המתחרים ומוודאים שהמחירים יותר אטרקטיביים. בניגוד לחברות אחרות שמשתמשות בגימיקים, אנחנו דואגים לסל יותר זול. אנחנו פורסים את הקניות לחג ל-10 תשלומים ללא ריבית, ומי שעושה קניות מעל 1,000 שקל - מקבל משלוח חינם. מגה שכרה אוטובוס בשביל להביא לקוחות לסניף, ואני מאמין בלתת הטבה לכל הלקוחות, ובגלל שרוב הלקוחות לא באים באוטובוס - נתנו הטבה של משלוחים חינם".

עוד נמסר כי בשופרסל יורידו השבוע את מחירי הדגים וכן יציעו צלי כתף טרי במחיר של 29 שקל.

* מה המבצע הכי אטרקטיבי שלכם?

"מוצרים ב-5 שקלים עם הנחה של יותר מ-50%, כמו למשל אקונומיקה 4 ליטר, שמפו ומרכך הוואי, סנו לשטיפת רצפה ועוד".

* אם רשת אחרת תוריד את מחיר העוף למחיר של שקל לק"ג, גם אתם תורידו?

"לא. אני לא מתכוון למכור עוף בשקל. אני מתכוון למכור מוצרים זולים".

דוגמאות למבצעים ברשתות השיווק

- ק"ג תפוחים, עוף ודבש בשקל (רמי לוי)

- 10 ק"ג ירקות ב-10 שקלים לחברי מועדון (רבוע כחול)

- מוצרים ב-5 שקלים כמו שמפו ומרכך הוואי (שופרסל)

* בהתניות קנייה שונות.