כלל מימון מפסיקה לספק אשראי צרכני "לכל מטרה"

תתמקד במתן אשראי צרכני-ייעודי למטרות מוגדרות ותרחיב את פעילות מתן האשראי הצרכני ללקוחות פרטיים באמצעות בתי עסק

חברת כלל מימון, זרוע האשראי הסמי-בנקאית של קבוצת הביטוח כלל, משנה את מבנה פעילות האשראי הצרכני שלה.

החברה, בניהול אסתי פרידמן, החליטה כי תתמקד במתן אשראי צרכני ייעודי. לצורך כך, מהיום (ד'), 1 בספטמבר, תפסיק החברה להעמיד הלוואות צרכניות לכל מטרה, ובד בבד תרחיב את פעילות מתן האשראי הצרכני ללקוחות פרטיים באמצעות בתי עסק. החברה תמשיך להעמיד הלוואות צרכניות ייעודיות ללקוחות, באמצעות סוכני הביטוח.

בסביבת כלל מימון מציינים: "אנו מרחיבים את פעילות האשראי הצרכני בפועל, באמצעות מיקוד באשראי בבתי עסק. זהו שינוי אסטרטגי, במקום מתן אשראי לכל מטרה". לדבריהם, צעד זה נעשה במטרה לבדל את החברה מיתר הגופים הפועלים בשוק האשראי החוץ-בנקאי - כשחברות כרטיסי אשראי וגופים אחרים מספקים היצע נרחב להלוואות לכל מטרה.

במסגרת זו החברה תספק אשראי ללקוחות שיבצעו עסקאות בבתי עסק העובדים עם כלל מימון, כשהאישור להלוואה ניתן מיידית בבית העסק, האחראי על החתמת הלקוח על ההלוואה. מבחינת כלל מימון מדובר בהלוואה ייעודית. החברה השיקה את השירות - "כלל שופינג קרדיט" - לפני כשנה. שירות זה מאפשר ללקוחות בית העסק מסלול מימון נוסף, בפריסת תשלומים בהוראת קבע. מדובר במסלול מימון לרכישת מוצרים ברשתות קמעונאיות, המתבצע בבית העסק ואינו נכלל במסגרת האשראי בכרטיס האשראי או בבנק. האשראי ניתן ללקוחות באופן ישיר, כשלצורך כך הקימה החברה מערכת חיתום ייעודית.

"הלוואות ייעודיות בלבד"

כלל מימון ציינו במכתב לסוכנים כי "תשווקנה הלוואות ייעודיות בלבד ובכלל זה הלוואות לרכישת רכב, הלוואות לטיפולי בריאות ואסתטיקה, הלוואות לסטודנטים והלוואות לרכישת מוצרים/שירותים באמצעות בתי עסק (כלל שופינג קרדיט)". נוסף על כך ציינו כי "כרטיס האשראי כלל קארד ישווק במסגרת מועדוני לקוחות ייעודיים, וכן ללקוחות קיימים של החברה".

כלל מימון הינה גוף מימון חוץ-בנקאי מוביל, המעמיד אשראי לחברות ולאנשים פרטיים. תיק האשראי הצרכני שלה נאמד ב-400 מיליון שקל - כ-10% מהיקף השוק החוץ-בנקאי. כלל מימון, לצד מימון ישיר של קבוצת ביטוח ישיר, הן פעילויות האשראי הצרכני המסודרת היחידה בענף הביטוח, כשבמשך השנים ניסו כמה ממתחרותיה של כלל להיכנס לתחום - ללא הצלחה.