"רבוע כחול הפרה הסכם בשל חרם החרדים על שפע שוק"

חברת שפיט רחובות תובעת 100 מיליון שקל מרבוע כחול ■ טוענת כי בעקבות חרם החרדים על שפע שוק, רבוע כחול הפרה הסכם בו התחייבה לרכוש ממנה פירות וירקות בשנת השמיטה

אחרי נזקים עצומים ואובדן מכירות של מאות מיליוני שקלים, מתגלגל היום לפתחה של רשת רבוע כחול ספיח נוסף לחרם החרדים על רשת "שפע שוק" של רבוע כחול מקבוצת אלון.

חברת שפיט רחובות, חברה לשיווק תוצרת חקלאית טרייה (פירות וירקות), הגישה היום (ב') תביעת ענק של 100 מיליון שקל נגד רשת רבוע כחול וחברת שפע מהדרין של קבוצת אלון.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, טוענת שפיט כי בעקבות חרם החרדים שהוטל על שפע שוק, רבוע כחול הפרה את ההסכם שהיה לה עימה לרכישת פירות וירקות בשנת השמיטה לטובת סניפי "שפע שוק", וכתוצאה מכך גרמה לה לנזקים כספיים בהיקף של 178 מיליון שקל.

החברה טוענת, באמצעות עוה"ד אליעזר לויט וגילי מידן, כי בשל גובה האגרה התביעה הוגשה על סך של 100 מיליון שקל בלבד.

במארס 2008 פרץ חרם החרדים על רשת "שפע שוק" של רבוע כחול בעקבות רכישת רשת המרכולים AM:PM, הפועלת בשבת, על-ידי קבוצת אלון. במודעות שהתפרסמו בשעתו בעיתונות החרדית נקרא הציבור החרדי "לא להתקשר בעסקים" עם חברת הדלק דור-אלון ורשתות השיווק רבוע כחול ו"שפע שוק", בשל הפעלת סניפי רשת המרכולים AM:PM בשבת.

עד לחרם זכתה שפע שוק להצלחה רבה במרכזי אוכלוסייה חרדיים ורשמה מכירות שנתיות של כמיליארד שקל. בעקבות החרם ספגה הרשת מכה קשה ואיבדה הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה. ברבוע כחול נאלצו לצמצם את פריסת הרשת, ומרבית סניפיה הוסבו לסניפים של פורמטים שונים של מגה.

בטרם פרץ החרם נחתם בין חברת שפיט לרבוע כחול הסכם, ובו התחייבה רבוע כחול לרכוש משפיט לכל תקופת השמיטה שבין יוני 2007 לאפריל 2009, תוצרת כשרה עבור כ-45 סניפי רשת "שפע שוק". למעשה, רבוע כחול התחייבה לקנות תוצרת בהיקף 55 אלף טון ובערך כספי של לפחות 250 מיליון שקל.

לפי התביעה, בעקבות החרם והירידה הקשה במכירות, גרעה רבוע כחול מההסכם 26 סניפים באופן חד-צדדי והפחיתה בפועל את הכמויות שרכשה מחברת שפיט. בסך-הכול רכשה רבוע כחול רק 48% מהכמויות שהתחייבה לרכוש.

בחברת שפיט תובעים פיצוי בגין הסכומים הנותרים, כמו גם בגין נזקים נוספים שנגרמו לחברה, לטענתה. (ת.א 53393-08-10).