לאחר ההסדר: צים מזמינה בעלי האג"ח לביקור באוניה וארוחה

מנסה להדק את הקשרים עם המשקיעים איתם ביקשה להגיע להסדר חוב ■ המפגש עם הנהלת חברת הספנות, שנקבע לעוד כשבועיים, יכלול גם סקירה על מצב השוק

אחרי שביקשה ממחזיקי האג"ח שלה הסדר חוב, חברת הספנות צים מנסה להדק את הקשרים עימם. חברת הספנות, שהיא חברה-בת של החברה לישראל שבשליטת משפחת סמי ועידן עופר, הזמינה את מחזיקי האג"ח שלה לסיור על אוניית החברה בחיפה. המפגש עם הנהלת חברת הספנות, שנקבע לעוד כשבועיים, יכלול גם סקירה על מצב השוק וארוחת צהריים.

חוב של יותר מ-3 מיליארד דולר

צים נקלעה לקשיים בעקבות המשבר העולמי בענף הספנות ונאלצה לבצע הסדר לפריסת חוב של יותר מ-3 מיליארד דולר. לאחרונה ניכר שיפור בתוצאות החברה. צים הציגה ברבעון השני רווח סמלי של 3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 186 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ולאחר שנתיים וחצי של הפסדים כבדים.

האתגרים של החברה עדיין גדולים ותלויים ביציאת המשק העולמי מהמיתון. את המחצית הראשונה של השנה, היא סיימה בהפסד של 79 מיליון דולר, לעומת הפסד של 305 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה 350 מיליון דולר, העניקו לחברה במסגרת הסדר החוב גרייס של 4 שנים בפירעון של הקרן וקיבלו פיצוי של עד 1.2% בריבית. בנוסף הם קיבלו אופציות למניות צים ובטחונות שונים. עם כניסת הסדר החוב לתוקף בתחילת השנה, S&P מעלות דירגה את האג"ח של צים ברמה נמוכה של B, עם תחזית דירוג יציבה.