הכלכלה נוגסת בבשר: ברגר קינג שוקלת להעמיד עצמה למכירה

החברה, בעלת שווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, מקיימת שיחות עם מספר חברות פרייבט אקוויטי, בהן 3‏i‏ הבריטית ■ לאחרונה פרסמה צפי למכירות חלשות בשנת העסקים החדשה

‎‎ברגר קינג, רשת ההמבורגרים השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלת להעמיד את עצמה למכירה וקיימה שיחות עם כמה קונים פוטנציאליים - כך מסר מקור יודע דבר. החברה, ששווי השוק הנוכחי שלה הוא כ-2.3 מיליארד דולר, היא בורסאית ממאי 2006.

‏לפני כן החזיקו את הרשת חברות ההשקעה הפרטיות ‏TPG‏ וביין קפיטל וגולדמן זאקס, שרכשו אותה מחברת המשקאות הבריטית דיאג'יו ב-2002 תמורת כ-1.5 מיליארד דולר. השלוש עדיין מחזיקות מניות של ברגר קינג.

‏‏‎‎מקיימים מגעים

"וול סטריט ג'ורנל", שפירסם את הידיעה לראשונה, מסר כי ברגר קינג מקיימת שיחות עם מספר חברות השקעה פרטיות (פרייבט אקוויטי) בשבועות האחרונים לגבי מכירתה האפשרית.

‏לפי העיתון, אחת החברות המתעניינות היא קבוצת 3‏i‏ הבריטית. לפי הדיווח של ה"ג'ורנל", עדיין לא ברור מצב המשא-ומתן בין ‏‎3i‎‏ לברגר קינג. "לא ברור אם השיחות הללו יובילו למכירה", מסר העיתון.

‏תיק האחזקות של ‏‎3i‎‏ כולל את רשת מסעדות "ליטל שיפ" בסין, את רשת ההלבשה התחתונה היוקרתית ‏Agent Provocateur‏ ואת יצרנית המיצים והמשקאות הקלים האירופית רפרסקו.

‏בשבוע שעבר דיווחה ברגר קינג כי הרווח הנקי שלה ברבעון האחרון ירד ל-49 מיליון דולר, או 36 סנט למניה - לעומת 59 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, ברבעון המקביל. ההכנסות בכל העולם ירדו ב-1% ל-623 מיליון דולר, בין היתר בגלל חולשת מטבעות אחרים ביחס לדולר.

‏הרשת לא פרסמה תחזית רווח לשנת העסקים 2011, אך מסרה אתמול (ג') כי האבטלה הגבוהה בארה"ב ותוכניות הצנע הממשלתיות בכמה ממדינות אירופה יעיקו על מכירות מסעדותיה הוותיקות.

‏‏באותה עת אמר יו"ר ומנכ"ל הרשת, ג'ון צ'יזדיי: "בשנת העסקים 2010 אנחנו ניצבים בפני רמה מתמשכת של אבטלה גבוהה וכלכלה עולמית שברירית, שביחד הופכות את סביבת העסקים שלנו לאחת הקשות בתקופה האחרונה. כאשר אנחנו נכנסים לשנת העסקים 2011, אנחנו צופים כי הסביבה הצרכנית המאתגרת תימשך בגלל האבטלה הגבוהה ואמון הצרכן החלש".

‏בעקבות פרסום התוצאות הנמיך קרדיט סוויס את תחזיותיו לברגר קינג לשנות העסקים 2011 ו-2012 ואת מחיר היעד למניה, בנימוק של מגבלות הון.

‏מניית ברגר קינג ננעלה אמש בבורסת ניו-יורק ב-16.45 דולר, ירידה של 1.9%. בסוף אפריל נסחרה המניה ב-22.19 דולר.