עשו טובה למשטרה? הצעירים שנסעו 260 קמ"ש מוכנים להיחקר

שוב חוסר אונים של משטרת התנועה? גם היום נהג הרכב שטס במהירות 260 קמ"ש בכביש החוף ממשיך להסתובב חופשי ולנהוג בכבישי ישראל

3 ימים חלפו מאז פורסם הסרטון המסעיר של חבורת צעירים שטסה במהירות 260 קמ"ש ברכב הב.מ.וו מתל-אביב לחיפה, ועדיין אף אחד מהם לא נעצר לחקירה. במשטרה אומרים היום (ה') כי גם אם ייעצרו הצעירים - הם רק יעוכבו לחקירה וישוחררו זמן קצר לאחר מכן.

היום גם מתברר כי אחד הצעירים שהופיע בסרטון המפליל הוא עבריין מורשע, שנידון למאסר בפועל בשנה שעברה.

"אנחנו מטפלים בעשרות מקרים - מסוכנים יותר ומסוכנים פחות", אמרו גורמים במשטרת התנועה בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "הצעירים עדיין לא נעצרו, ובכל מקרה הם יעוכבו לחקירה. יש ביכולתנו להגיע אליהם, אנחנו מכירים אותם - אך גם כשזה יקרה, הם רק יעוכבו לחקירה, וייתכן שלאחר מכן ישוחררו לדרכם".

עורכי הדין של הצעירים: "המשטרה עדיין לא פנתה"

שלשום (ג') התייחס לנושא גם נצ"מ ישראל ג'יבלי, מפקד משטרת התנועה הארצית: "יש לנו את השיטות שלנו, וצריך סבלנות", אמר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "אנחנו מנהלים חקירה יסודית ומסודרת, על מנת שבסופו של דבר יוגש כתב אישום. הנהג ההוא יהיה על הכביש עד תום החקירה". נצ"מ ג'יבלי התייחס גם לאמינות הסרטון ואמר כי "היא לא מוטלת בספק".

בינתיים, עורכי דינם של 3 הצעירים אומרים כי מרשיהם לא קיבלו שום זימון לחקירה או פנייה מצד המשטרה. "הם עומדים מאחורי גירסתם שיש בעיה במד המהירות, ולא הסגירו את עצמם כי הם לא ביצעו פשע כלשהו", אמרו היום עוה"ד זיו ורינת גלעד. "אם הם יזומנו לחקירה - הם יגיעו בהתאם לחוק".

המשטרה: איננו פועלים לפי רצון אמצעי תקשורת

ממשטרת התנועה נמסר בתגובה: "מדובר בכתבה שנכתבה מתוך חוסר הבנה בסיסית של הכתב בנושאים משטרתיים, בדגש על חוסר ידיעה בדבר התנהלות החקירה המשטרתית. הנני מצפה מהכתב, בטרם יחזיק עט או מקלדת ויפזר את דעותיו האישיות, שיבין כי משטרת ישראל מנהלת את חקירותיה באופן מקצועי, הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי, על מנת להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים, אולם הדבר לא נעשה על-פי שעון עצר של ערוץ תקשורת זה אחר. ויפה שעה אחת קודם שתוסר הכתבה חסרת הרצינות בלשון המעטה".

במקום להעיר - החברים מעודדים

בקטע הווידאו, שזכה לשם "תל אביב-חיפה ב-9 דקות - אל תנסו בבית", נראה נהג הרכב נוסע במהירות שמגיעה לכ-260 קמ"ש. במקום להעיר לו, ממשיכים חבריו דווקא לעודד אותו וקוראים לו להאיץ.

במהלך הנסיעה אף מחליט הנהג להוריד את ידיו מההגה ולמחוא כפיים לצלילי מוזיקה רועשת, תוך כדי שהחבורה מתעדת את הנסיעה המופרעת במשך יותר מ-3 דקות.