מליסרון רוכשת השליטה בבריטיש ישראל ב-1.7 מיליארד שקל

(עדכון) - מדובר בפרמיה של 32% ■ העסקה לרכישת 71% ממניות בריטיש שבשליטת ליאו נואי ופויו זבלדוביץ' הינה לפי 14.5 שקל למניה ■ עופר השקעות תשקיע 40% ומליסרון 60%

חברת מליסרון , הנמצאת בשליטת יולי, אייל וליאורה עופר, ועופר השקעות שבשליטת האחים עופר, רוכשות את השליטה בחברת הנדל"ן בריטיש ישראל , הנמצאת בשליטת ליאו נואי (55.8%) ופויו זבלודוביץ' (15.7%).

מליסרון ועופר השקעות ירכשו 117 מיליון מניות המהוות 71% מהון המניות המונפק של בריטיש ישראל לפי 14.5 שקל למניה - מחיר הגבוה ב-32% ממחיר הבסיס של בריטיש הבוקר (א') בבורסה ומשקף לעסקה שווי של 1.7 מיליארד שקל, כאשר מחיר זה גוזר לחברה שווי כולל של 2.4 מיליארד שקל.

מליסרון תרכוש 60% מהמניות ועופר השקעות תרכוש כ-40% מהמניות הנרכשות. מליסרון בהודעתה לבורסה מעריכה כי המו"מ האמור יושלם בתוך מספר שבועות.

מליסרון, בניהולו של משה רוזנבלום, נסחרת לפי שווי של 2 מיליארד שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה בצמיחה של 62% בהכנסות ל-231 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח של 18 מיליון שקל.

בריטיש ישראל, בניהולו של עמיר בירם, נסחרת לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה בצמיחה של 14% בהכנסות מניהול ואחזקה של נדל"ן ל-363 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח של 154 מיליון שקל.

חברת מליסרון הפכה לאחת מ-3 קבוצות הקניונים המובילות בענף, לצד קניוני עזריאלי והקניונים של חברת בריטיש ישראל. זאת לאחר רכישת קניון רמת-אביב וקניון סביונים. בבעלות הקבוצה 5 קניונים, בהם: הקריון, קניון רמת-אביב, קניון רננים, קניון סביונים וקניון חוצות המפרץ.

בריטיש ישראל מחזיקה במרכזי קניות רבים במדינה, ובהם: "חונים קונים" בראשל"צ, הקניון הגדול בפ"ת, קניון מרום בר"ג, הקניותר בנס ציונה, קניון השרון בנתניה, קניון הגבעה בגבעת שמואל (36%), קניון רחובות, ביל"ו סנטר בקרית עקרון, גרנד קניון בחיפה (70%), לב חדרה (50%), דודג' סנטר בנצרת עילית, קניון נהריה.

מה אומרים האנליסטים?

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI אמר לאחר פרסום מחיר העסקה: המחיר מייצג מכפיל הון נוכחי של כ- 1.3 (כולל פרמיית שליטה). מחיר זה מייצג את דעתה של מליסרון של התחום המסחרי המניב בארץ שנראה שלפחות לדעתם (ואני די מסכים) נהנה מתקופה טובה מאוד כשחוזק הכלכלה הישראלית משתקף בתחום זה במהירות גבוהה. נראה כרגע כי לקראת סוף השנה נצפה בירידת תשואות של הנדל"ן המניב בארץ.

מסקנות: לבריטיש אנחנו ממשיכים להמליץ על קנייה חזקה (להערכתי בטווח הבינוני החברות ימוזגו או שתתבצע הצעת רכש מלאה לבריטיש והיא תמחק מהמסחר). עזריאלי שנסחר פחות מ- 1.1 על ההון נראה פתאום לא יקר בכלל (ואל תשכחו שהוא הכי פחות ממונף). מליסרון להערכתי תבוא לגייס חוב ואולי גם הון ולכן לא היית מתנפל עליה מבחינה מסחרית. נצבא -בתחום דומה זולה מאוד.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', אמר היום בהתייחס לעסקה כי היא אמנם "מחזקת את המעמד התחרותי של מליסרון בתחום הקניונים תוך ניצול החוסן הפיננסי שלה", אך הוא ממליץ לרכוש אג"ח של בריטיש על חשבון אג"ח של מליסרון.

גם לגבי מניות מליסרון מזהיר בן זאב כי "השפעת הטווח הקצר עלולה להיות לרעת מליסרון בהתבסס על הכלל 'מכור את מניות החברה הרוכשת'. מליסרון עלולה לשלם מחיר שייראה גבוה בטווח הקצר, כשאת פירותיו היא תקצור בטווח הבינוני. מנגד, אין לנו ספק כי המהלך ראוי וצפוי להביא לחיזוק החברה וליצירת ערך בטווח הארוך". ‏

לגבי המתחרה הגדול, קבוצת עזריאלי, מציע בן זאב להקטין החזקות במניותיה. "שילוב הכוחות של בריטיש ומליסרון עשוי להעמיד תחרות עזה יותר מול עזריאלי, וגם מוציא מהשוק פוטנציאל רכישות עבור הקבוצה".