הרשות להגנת הצרכן מורה לארקיע: הסירו פרסומים מטעים

מתלונות צרכנים שהגיעו לרשות עלה כי ארקיע מפרסמת באתר, ליד המחיר הדולרי של הטיסה, מחיר שקלי לפי שער הדולר ביום התשלום ואף גובה על-פיו - בניגוד לחוק הגנת הצרכן

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, שלחה למנכ"ל חברת ארקיע הודעה המורה לו להפסיק לאלתר את הפרסומים המטעים המופיעים באתר החברה לגבי כרטיסי טיסה לחו"ל, לפי סעיף 21(4).

מתלונות צרכנים שהגיעו לרשות להגנת הצרכן עלה כי חברת ארקיע מפרסמת באתר, ליד המחיר הדולרי של הטיסה, מחיר שקלי לפי שער הדולר ביום התשלום ואף גובה על-פיו - בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן.

בסעיף 17 ז(ב) וסע3 לתוספת השנייה לחוק הגנת הצרכן נקבע כי שער ההמרה יהיה שער המכירה האחרון שקדם למועד התשלום שפורסם בעיתון יומי בישראל.

מבדיקת אתר החברה התברר כי זו אינה הפרת החוק היחידה באתר: דמי הביטול שנקבעו בתקנון החברה לגבי מכר מרחוק מפירים הן את מועדי הביטול והן את גובה דמי הביטול המותרים על-פי חוק הגנת הצרכן. כמו כן, אין בתקנון המופיע באתר סעיף המודיע לצרכן על זכות הביטול כפי שנקבעה בחוק הגנת הצרכן.

עו"ד פינקוס הורתה למנכ"ל ארקיע, גדי טפר, להסיר מן האתר לאלתר את התקנון המפר או לחילופין לתקן באופן מיידי את הסעיפים הבעייתיים. כמו כן נדרש המנכ"ל לפרסם בתקנון באתר את זכות הצרכן לבטל את העסקה, לרבות ציון מפורש של המועדים בהם ניתן לבטל את העסקה, דרכי הביטול ועלות הביטול - כפי שנקבעו על-פי החוק.

הממונה הורתה למנכ"ל ארקיע להעביר אליה תוך 7 ימים את עותק התקנון המתוקן, כפי שהוא מופיע באתר. אי-היענות להודעה מהווה עבירה נמשכת ועלולה לגרום לנקיטת הליכים.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה כי "החברה מכבדת את חוקי הגנת הצרכן, לוקחת לתשומת-ליבה את הערות הממונה על הרשות להגנת הצרכן, ותפעל לתיקון הליקויים".

מארקיע נמסר בתגובה: "מכתבה של הממונה טרם הגיע לארקיע. יחד עם זאת, יודגש כי בהזמנת הנופש מקפידה ארקיע על קיום הוראות חוק הגנת הצרכן, מחייבת עסקאות מט"ח בשער המרה על-פי החוק ומפרטת בפני הצרכנים את האפשרות לבטל הזמנות על-פי החוק".