הזדמנות ישראלית קנתה 10% מרישיונות גז סמוך ל"לוויתן"

בתמורה לזכויות המועברות תשלם השותפות לפלאג'יק 2.5 מליון דולר ■ הרישיונות נמצאים כ-170 ק"מ מערבית לחיפה, וגובלים בהיתר המוקדם "גל" וברשיונות "רציו ים"

שותפות חיפושי הנפט והגז הצעירה של הלמן ואלדובי, הזדמנות ישראלית הודיעה הערב (ב') כי התקשרה הערב עם חברת פלאג'יק בהסכם לרכישת זכויות השתתפות בשיעור 10% (מתוך 100% בהם מחזיקה החברה האמריקנית) בשישה רישיונות ימיים לחיפושי נפט וגז ששמם "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו-"אילה" אשר הוענקו לפלאג'יק בחודש מארס 2009. בתמורה לזכויות המועברות תשלם השותפות לפלאג'יק 2.5 מליון דולר. שווי העסקה גוזר לרשיונות שווי של 25 מיליון דולר, גבוה בכ-25% מההערכות הקודמות שעמדו על 20 מיליון דולר.

בכך הקדימה השותפות את מודיעין של צחי סולטן ונוחי דנקנר, אשר אישרה ב-31 באוגוסט את חשיפת "גלובס" כי היא מצויה במו"מ מתקדם לרכישת לרכישת הזכויות ברישיונות החיפוש של פלאג'יק (Pelagic) הצמודים ל"לוויתן".

רישיונות פלאג'יק הפכו לסחורה חמה בעקבות פרסום ממצאי הסקר התלת-מימדי שערכה נובל אנרג'י באזור בתחילת יוני. הממצאים העלו כי במבנה לוויתן קיימת הסתברות של 50% למציאת גז טבעי בהיקף כפול מזה שבתמר.

הרישיונות נמצאים בים התיכון, כ-170 ק"מ מערבית לחיפה, וגובלים בהיתר המוקדם "גל" ומצויים צפונית מזרחית לו וברישיונות הידועים כ"רציו ים" ומצויים מערבית להם. שטח כל אחד מהרישיונות הינו 400,000 דונם מלבד רישיון "אילה" ששטחו 50,000 דונם.

פלאג'יק הינה חברה זרה אשר התאגדה בוויומינג, ארה"ב והיא תשמש כמפעיל בשטח הרישיונות. הצדדים יתקשרו בהסכם תפעול משותף עד כינוס האסיפה הכללית של בעלי יחידות ההשתתפות אשר תכונס לצורך אישור העסקה.

הזכויות המועברות כפופות לתשלום תמלוגי-על בסך 5% לצדדים שלישיים.

הוסכם כי עד לאישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, תינתן לשותפות בטוחה על מידע שייאסף במסגרת סקר סייסמי תלת מימדי אשר עתיד להתבצע בשטח הרישיונות וכי אם הממונה לא יאשר את העברת הזכויות המועברות לשותפות, השותפות תהיה רשאית למכור את המידע האמור לצד שלישי במחיר ובתנאים שיסוכמו עמו בכפוף לזכות סירוב ראשונה של פלאג'יק.

העברת הזכויות המועברות כפופה לאישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות בהתאם להוראות חוק הנפט.

בכפוף לאישור העברת הזכויות תישא השותפות בחלקה היחסי בהוצאות העסקה המשותפת בשטח הרישיונות החל ממועד חתימת ההסכם.

ההסכם הותנה באישור האסיפה הכללית של בעלי יחידות ההשתתפות בשותפות. הודעה על זימון אסיפה כללית של בעלי היחידות בשותפות לצורך אישור ההסכם תפורסם בנפרד.

נזכיר כי בסקירה הכלכלית השבועית שפרסם אתמול (א') בית ההשקעות הלמן אלדובי התייחסו גם לקידוח האקספלורציה שיתחיל במבנה "לוויתן" בחודש הבא, וסברו כי אשרור של תוצאות הסקר הסייסמי התלת-מימדי "יזניק את שווי החברות ואת כל השוק בישראל".