תחל שנה ומימושיה? לאומי: "סבירות לסנט' שלילי בטווח הקצר"

בבנק צופים תנודתיות אך מבהירים: "בטווח הארוך - רמת המחירים נוחה להשקעה ■ פועלים: "ברמות הנוכחיות האפיק המנייתי מעניין להשקעה; הסיכון גלום בכלכלת ארה"ב"

בבורסה של ת"א סיכמו אתמול את שנת תש"ע עם תשואה של 20% במדדים המובילים על אף תנודתיות רבה בחודשים האחרונים שהרחיקו את המעו"ף מרמת שיא של כל הזמנים אליה הגיע במהלכה - ובחטיבות המחקר של הבנקים הגדולים בישראל כבר מביטים קדימה.

לקראת פתיחת שנת המסחר העברית החדשה ביום א' בתל אביב מפרסם היום (ד') בנק לאומי את הסקירה השבועית שלו לשוק ההון הישראלי לאחר שבוע מסחר מקוצר מאוד של 3 ימים בלבד. "להערכתנו, בטווח הקצר יתנהל המסחר בתנודתיות וקיימת סבירות לסנטימנט שלילי בשווקים, על רקע פרסום נתוני מאקרו בחו"ל", כותב הבנק ללקוחותיו.

"עם זאת, בהסתכלות ארוכת טווח, ללקוח המוכן לקחת סיכון רמת המחירים הנוכחית (כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים) נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית והעדר אלטרנטיבות ההשקעה".

העמיתים בבנק הפועלים מתאפיינים במעט יותר אופטימיות וכותבים: "מכלול הנתונים עודנו חיובי ומצביע על איתנות המשק הישראלי ועל כן אנו מעריכים כי גם ברמות המחירים הנוכחיות, האפיק המנייתי מעניין להשקעה". על פי יחידת המחקר של הבנק, עיקר הסיכון בהשקעה גלום בשלב זה בהתפתחויות שליליות אפשריות בכלכלה הגלובלית, בדגש על ארה"ב.

בפועלים נסמכים על נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו השבוע בישראל וכותבים עוד: "אנו רואים בחיוב השקעה בענפים שאופי פעילותם מוטה למשק המקומי, כגון: ענפי קמעונאות ומסחר, יצרניות מזון ונדל"ן מניב בישראל, בשילוב השקעה בחברות יצואניות בענפים בסיסיים, כגון דשנים ופרמצבטיקה".

בבנק חוזרים על המלצתם שלא להשקיע בשלב זה באגרות חוב ממשלתיות וכותבים כי רמות התשואה בהן מפחיתות במידה רבה את כדאיות ההשקעה בהן.