מסתמן: עסקת טיעון לענת קם - לא תואשם בכוונה לפגוע בביטחון המדינה

אחרי 9 חודשים במעצר-בית, מתגבשת עסקה במסגרתה לא תואשם קם כי התכוונה לפגוע בביטחון המדינה ■ צפויה להודות באחזקת ומסירת חומר סודי ■ בית המשפט יקבע את עונשה

5 חודשים לאחר חשיפת פרשת ענת קם שהסעירה את המערכת הביטחונית ואת התקשורת - נראה כי החיילת לשעבר, שהואשמה בריגול חמור ובפגיעה בביטחון המדינה, תסיים את הפרשה בהסדר טיעון.

בימים האחרונים התקיימה ישיבה רבת משתתפים במשרד המשפטים בהשתתפות פרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד רות דוד, עו"ד נאווה שילר, התובעת עו"ד הדס פורר ופרקליטיה של ענת קם. בישיבה הושג מתווה לפיו יוגש כתב אישום מתוקן בימים הקרובים לבית המשפט, ממנו יימחקו הסעיפים המייחסים לקם כוונה לפגוע בביטחון המדינה - עבירה שבצדה עונש של מאסר עולם.

כתב האישום המתוקן יכלול סעיפים של החזקה ומסירת חומר סודי, שהינם סעיפים חמורים מאוד ובצדם עונש מאסר ממושך. לגבי העונש לא הושגה הסכמה, והוא נותר לשיקולו הבלעדי של בית המשפט.

ראש השב"כ: "קם פגעה בביטחון המדינה"

לפני 5 חודשים, אחרי חודשים ארוכים של שתיקה, חרושת שמועות ופרסומים בתקשורת הזרה, אישר בית המשפט לפרסם חלק מפרטי הפרשה החסויה שהסעירה את ישראל. במרכז הפרשה עומדת עיתונאית צעירה שנמצאת כבר מספר חודשים במעצר-בית בעקבות אישומים חמורים של פגיעה בביטחון המדינה.

3 חודשים לפני פרסום הפרשה הוגש כתב אישום חמור נגד העיתונאית ענת קם בגין ריגול במטרה לפגוע בביטחון המדינה. קם בת ה-23, שעבדה עד לאחרונה באתר האינטרנט וואלה, הואשמה כי בזמן שירותה בצה"ל כעוזרת ראש לשכתו של האלוף יאיר נווה לפני כ-4 שנים, אספה והדליפה יותר מ-2,000 מסמכים מסווגים של הצבא, שחלקם רגישים ביותר ומוגדרים "סודיים ביותר".

לאחר שחרורה מצה"ל הציעה קם לכאורה את המסמכים לעיתונאי אורי בלאו, שערך כתבה על מדיניות החיסולים של צה"ל בשטחים, ועשתה זאת לפי כתב האישום מתוך מניעים אידיאולוגיים ובכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

ראש השב"כ, יובל דיסקין, פירט בעבר בפני בכירים וראשי מערכות את השלכות הפרשה. דיסקין הזהיר כי "המידע שקם העבירה לעיתונאי הם חלום רטוב של כל ארגון מודיעין, מבחינת התמונה שהם מספקים לגבי מה שקורה בצד השני". לדבריו, המסמכים שנמצאו מספקים פרטים סודיים ביותר על תורת לחימה ופעילות יחידות מיוחדות של צה"ל, שחלקן לא התפרסמו עד היום.