מחזור ענק בדלק רכב: מגדל מכרה מניות בפרמיה של 2.5%

(עדכון) - בין הרוכשים: קופות גמל של דש וככל הנראה גם אחיו של גיל אגמון

מניית דלק רכב מרכזת היום את מחזור המסחר הגבוה בשוק - מעל 100 מיליון שקל - על רקע עסקאות בין גוף מוסדי שמכר מניות, לבין קופות גמל של דש ברוקראז' ואולי אף בני משפחה של גיל אגמון, בעלי השליטה הטרי, כך לפחות לפי שמועות בשוק. ככל הנראה, אחיו של אגמון הינו בין הרוכשים.

גם שמו שם סיטיבנק עלה בשוק כמי שרכש מניות, אולם גורמים המקורבים לסיטי הכחישו את השמועה. העסקאות בוצעו בפרמיה של כ-2.5% על מחיר הסגירה של המניה אתמול. ל"גלובס" נודע כי הגוף המוסדי שמכר את המניות הוא מגדל ביטוח .

נזכיר כי בתחילת השבוע שעבר הודיעה קבוצת דלק כי בינה ובין מנכ"ל דלק רכב גיל אגמון מתנהל מו"מ למכירת 22% ממניות דלק רכב לאגמון לפי מחיר של 50 שקל למניה - כ-20% מעל למחיר המניה בפתיחת המסחר דאז - ובהיקף כספי כולל של כמיליארד שקל.

במידה שהעסקה תצא אל הפועל, צפוי אגמון להחזיק ב-38.4% מהון המניות של החברה אותה הוא מנהל, ואילו קבוצת דלק תרד להחזקה של 32.8%. במקרה כזה תרשום קבוצת דלק רווח הון ענק של כ-1.9 מיליארד שקל.

"מוסדיים מתים לצאת מהנייר במחיר הזה", אמר בכיר בשוק ל"גלובס". "עכשיו כשהם קיבלו גם את העסקה עם גיל אגמון, שהביאה לעלייה במחיר המניה, זו הזדמנות טובה בשבילם. הין בשיא של 15 שנה וגם נתח השוק של דלק רכב יורד - וזו הזדמנות לצאת".

התחזקותו של הין היפני לשיא של כ-15 שנה מול הדולר פגעה בתוצאותיה של דלק רכב ברבעון השני של השנה. הרווח הרבעוני נחתך ב-41% ברבעון בשל שערוך יתרות ספקים שהסבו לה הוצאות מימון של 107 מיליון שקל.