בעלי "סופר באבא" בת"א: רישיון העסק לא חודש משיקולים זרים

טוען כי החלטת עיריית ת"א שלא לחדש את רישיון העסק נגועה בניגוד עניינים בו מצוי מנהל אגף הרישוי והפיקוח על הבנייה בעירייה, שוטה חובל, שבנו הוא שותפו של בעל העסק המתחרה

הבעלים של "סופר באבא" בצפון תל-אביב טוענים כי החלטת עיריית תל-אביב לדחות את בקשתם לחדש את רישיון העסק מלווה בהתנהלות שנובעת משיקולים זרים ומניגוד עניינים בו מצוי מנהל אגף הרישוי והפיקוח על הבנייה בעירייה, שוטה חובל, שבנו הוא שותפו העסקי של בעל העסק המתחרה. ‏

חברת בלוזיני שירותי מזון, שבבעלות יוסף ראובני, מחזיקה במרכול "סופר באבא" שברחוב ירמיהו בעיר. זו הגישה עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד החלטתה של עיריית תל-אביב לדחות את בקשתה לחדש או לקבל רישיון עסק למרכול, למרות שלטענתה לעסק ניתן רישיון עסק לצמיתות מאז 2003. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד גיל ישעיהו.

החברה טוענת כי החלטת העירייה איננה סבירה ונסמכת על נימוק אחד ויחיד - שהוא קיומו של הליך משפטי בבית המשפט לעניינים מקומיים מאז 2008, שטרם נידון וטרם הוכרע, העוסק בטענה לחריגת בנייה, שולית לטענתם, בהקמתו מחדש של גגון בעסק.

"לא יעלה על הדעת שהמשיבות ישימו את שיקול-דעתן תחת שיקול-דעתו של בית המשפט לעניינים מקומיים, והכול בטרם התבררו טענות המשיבות לעניין חריגות הבנייה לגופן", נכתב בעתירה.

עוד טוענת החברה כי היא פעלה בשנתיים האחרונות "במרץ רב" והשקיעה מאות אלפי שקלים כדי לעמוד בדרישות השונות של הבקשה לרישיון עסק, לא יאוחר מיולי 2010, בהתאם לגזר דינו של בית המשפט לעניינים מקומיים, לאחר שהוגש נגדה כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון. ‏

התנהלות העירייה כלפי החברה ובעליה בנוגע להחלטה שלא לחדש את רישיון העסק, נטען בעתירה, "נובעת משיקולים זרים ואף - על פני הדברים ולכאורה - שחיתות וניגוד עניינים חמור בו מצוי מנהל אגף הרישוי והפיקוח על הבנייה בעירייה, שוטה חובל, שבנו הוא כיום שותפו העסקי של המתחרה של עסקם של העותרים, ומי שהיה בעבר שותפו העסקי של ראובני, עד שאלה הסתכסכו ביניהם. משום מה, פעם אחר פעם פועלות המשיבות כנגד העותרים, וזאת בעקבות פניות חוזרות ונישנות של השותף העסקי של בנו של מר חובל למשיבות".

‏החברה ובעליה טוענים כי "קשה להשתחרר מהתחושה שהחלטת המשיבות נגועה בשרירות-לב וכן באפליה פסולה, והכול בכדי לקדם אינטרסים כלכליים פרטיים של בנו של מנהל המחלקה לפיקוח על הבנייה בעירייה על חשבונם של העותרים, כדי להנחית 'מכת מוות' על עסקם של העותרים, על אחת כמה וכמה בשעה שמן המפורסמות היא שעסקים רבים בתחומי העיר תל-אביב מתנהלים ללא רשיון עסק או תוך חריגות בנייה כאלה ואחרות, אך העירייה לא פועלת לסגירתם, אלא פועלת במלוא מרצה וכוחה כנגד העותרים".

‏החברה אף ביקשה צו ביניים לעיכוב כניסתו לתוקף של צו הסגירה לעסק כפי שניתן בבית המשפט לעניינים מקומיים בפברואר השנה.

השופט קובי ורדי ביקש שתגובת עיריית תל-אביב תוגש תוך 10 ימים, וקבע כי עד שתינתן החלטה בבקשה לא יבוצע צו הסגירה לעסק.

‏מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה כי "העתירה המינהלית התקבלה בעירייה בימים אלה, והיא נבדקת על-ידי השירות המשפטי. תשובת העירייה תינתן לבית המשפט לפי בקשתו עד סוף השבוע".

שוטה חובל מסר בתגובה: "בניגוד לטענות - לא טיפלתי בתיק המדובר, ולבני אין כל קשר לעסק זה".