קפרי, ז'נבה וניו-יורק - היעדים עם חדרי המלון היקרים בעולם

כך עולה ממדד מחירי המלונות של Hotels.com, המגלה כי תעריפי המלונות בעולם עולים לראשונה מזה 3 שנים ■ בניו-יורק נסקו המחירים ב-14% לעומת אשתקד

קפרי, ז'נבה וניו-יורק ניצבים בראש רשימת המקומות בעלי חדרי המלון היקרים ביותר בעולם - כך עולה מסקר עולמי שמראה כי תעריפי המלונות עולים לראשונה ב-3 השנים האחרונות, הודות לשיפור במצב הכלכלה העולמית.

היום (ג') התפרסם מדד מחירי המלונות של Hotels.com, אתר לחיפוש חדרי מלון, ומהנתונים עולה כי יש סימני התאוששות, למרות שהמחירים הממוצעים של חדרי המלון נמצאים ברמות נמוכות כמו לפני 6 שנים.

ברבעון השני של 2010 היו המחירים גבוהים בכ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זוהי העלייה הראשונה מסוף 2007, והיא נובעת מהתחדשות הביקוש לנסיעות בקרב אנשי עסקים ותיירים.

המדד, שהושק לפני 7 שנים ומבוסס על סקירה של 91,500 נכסים ב-15,750 אתרים, מראה כי ברבעון השני עלו תעריפי חדרי המלון באירופה ובים הקאריבי ב-1%. ביבשת אמריקה נרשמה קפיצה של 3%, ובאסיה נצפתה התייצבות מחירים.

המחירים באי האיטלקי קפרי זינקו ב-7%, והפכו את האי ליעד היקר ביותר לשוכרי חדרי המלון. קפרי הדיח את מונטה קרלו, שהחזיקה במקום הראשון אשתקד.

בז'נבה ובשווייץ כולה עלו תעריפי חדרי המלון ב-8% והגיעו ל-254 דולר. בעיר ניו-יורק, העיר היקרה ביותר בארה"ב במונחי תעריפי חדרי המלונות, נסקו המחירים ב-14% לעומת אשתקד.

ב-7 המקומות הבאים בעשירייה הפותחת ניצבות דוברובניק בקרואטיה, ונציה, ריו דה ז'נירו, פריז, באלי, לונדון ומוסקבה.

הסקר הראה כי כמה מעליות המחירים החדות ביותר נרשמו בערים שבהן נערכו אירועים חשובים. ערים אלה כוללות את קאן, שמארחת את פסטיבל הסרטים השנתי, ואת האי האינדונזי באלי, שבו מתרחשת עלילת סרטה החדש של ג'וליה רוברטס, "לאכול להתפלל לאהוב". תעריפי החדרים בבאלי זינקו ב-57% - העלייה התלולה ביותר בכל היעדים בעולם.

במקום השני במונחי עליית המחירים ניצבת קייפטאון, שאירחה השנה את משחקי גביע העולם בכדורגל. המחירים קפצו ב-53% לממוצע של 180 דולר ללילה.

עם זאת, לא כל המחירים עלו. מחירו של חדר במלון באבו-דאבי ירד בממוצע ב-46%, והמחירים בריקיאוויק, איסלנד, נפלו בממוצע ב-18% עקב ההתפרצות הגעשית וענן האפר ששיבש באפריל את התחבורה האווירית בצפון אירופה. במוסקבה ירדו המחירים ב-8% ובבודפשט ב-7%. בקופנהגן, קנקון, אתונה, טאיפה ודבלין נרשמה ירידה של 6% במחירי חדרי המלון.

אינפו: היעדים היקרים ביותר בעולם
 אינפו: היעדים היקרים ביותר בעולם