הפניקס מתרחבת: הציעה לרכוש 50% מסוכנות "דיוויד שילד"

שווי סוכנות הביטוח שבבעלות אלון קצף וגד חיטרון - כ-150-190 מיליון שקל ■ אבן הנגף במו"מ - הערכת השווי של פעילות הסוכנות בסין

הפניקס משיכה להתרחב. ל"גלובס" נודע כי הפניקס הגישה הצעה לרכישת 50% מסוכנות הביטוח דיוויד שילד, המתמחה בביטוחי בריאות בחו"ל. שווי הסוכנות מוערך ב-150-190 מיליון שקל. דיוויד שילד נמצאת בבעלות משותפת של המנכ"ל אלון קצף והיו"ר גד חיטרון.

בפגישה שנערכה אמש (ב') הגישה הפניקס הצעה רשמית לקצף וחיטרון לרכישת 50% מהסוכנות. ייתכן גם כי תיכלל אופציה לרכישת השליטה בעתיד. בין הצדדים אין הסכמה, אבל מתנהל משא ומתן. אחת הבעיות העיקריות היא הערכת השווי של יוזמות חדשות של דיוויד שילד, כמו פעילותה החדשה בסין. את הפניקס מקבוצת דלק של יצחק תשובה מנהל אייל לפידות.

לפני שנתיים החלה הפניקס לשתף פעולה עם דיוויד שילד בתחום ביטוחי הבריאות, ואף העמידה לחברה הלוואות. בין הצדדים נקבע אז כי הפניקס תהיה המבטחת של פעילות דיוויד שילד במקומה של קבוצת כלל ביטוח, ששיתפה פעולה שנים ארוכות עם דיויד שילד - עד שהצדדים נפרדו באקורדים צורמים.

כחלק מההסכם קיבלה הפניקס אופציה לרכישת 33.3% ממניות הסוכנות לפי שווי של 150 מיליון שקל. האופציה פגה בסוף ספטמבר, ולקראת סיומה מבקשת הפניקס, כאמור, לשנות את תנאי העסקה ולרכוש נתח גדול יותר מהסוכנות. זאת, על בסיס התפיסה כי אין טעם באחזקות מיעוט. בפניקס רואים בדיויד שילד נדבך מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של החברה.

בתגובה נמסר מהפניקס כי "הפניקס ודיוויד שילד דנים באפשרויות ההשקעה השונות של הפניקס בדיוויד שילד.ייתכן שהמגעים יתמשכו גם לאחר מועד מימוש האופציה, וזאת לאור שאיפת הצדדים לכלול במסגרת העסקה גם את פעילות החברה בסין, אשר בשלב זה לא ניתן להעריך את שוויה".

שחקנית דומיננטית

דיויד שילד, שהחלה לפעול ב-2000, מספקת שירותי ביטוח רפואי לישראלים השוהים מחוץ לישראל, מפעילה מוקד שירות לקוחות בעברית 24 שעות ביממה באמצעות שיחות חינם מרוב מדינות העולם ומטפלת ב-130 אלף תביעות בשנה. החברה מתמחה בביטוח רפואי לישראלים המתגוררים בחו"ל, יוצאים לטיול ארוך שנמשך יותר משלושה חודשים, לומדים בחו"ל או נמצאים ברה-לוקיישן - ומבטיחה להם, בין היתר, רצף שירות רפואי בעת חזרה לשהות קבע בישראל.

דיוויד שילד פועלת ב-140 ארצות, מתמקדת בארצות הברית ונחשבת השחקנית הישראלית הדומיננטית בשוק זה. עם לקוחותיה נמנות טבע, אמדוקס, נטפים, הבנקים הגדולים, עובדי מדינת ישראל בעולם, עובדי חברות ממשלתיות בחו"ל והסגל הדיפלומטי בצפון אמריקה. לפני שנה פתחה החברה פעילות דומה בסין עם שותף מקומי בעבור סינים השוהים מחוץ לארצם. פעילות זו אינה נכללת באופציה שקיבלה בזמנו הפניקס, והערכת שוויה מהווה אבן נגף בהשלמת העסקה.