מדינת הלכה של השר ישי? יחסום שירותי אינטרנט לאזרח בשבת

שר הפנים הורה לחסום שימוש באתר של רשות האוכלוסין וההגירה בשבתות וחגים ■ השר מיכאל איתן, המופקד על שיפור השירות הממשלתי: "בעזרת הטכנולוגיה נוכל לספק פתרון מוסכם"

שר הפנים אלי ישי הורה לחסום שימוש באתר האינטרנט של רשות האוכלוסין וההגירה בשבתות וחגים - זאת על אף שהאתר נחשב חלק חשוב בפורטל "ממשל זמין" (gov.il), פרויקט שאמור היה לקחת את שירותי הממשלה לדור הבא, האינטרנטי, תוך מתן אפשרות נוחה לאזרחים לצרוך שירותים ולבצע תשלומים אונליין.

חסימת אתר רשות האוכלוסין וההגירה בשבתות ובחגים תפגע פגיעה קשה במבקשים לחדש דרכון או תעודת מעבר; במבקשים להעסיק עובד זר; במבקשים לשלם אגרה או קנסות על כלי נשק; וברבים אחרים.

אתר רשות האוכלוסין משמש גם את קהילת העובדים הזרים ומעסיקיהם - קהילה נגדה יצא ישי בשנה האחרונה בצורה נחרצת. סופי השבוע משמשים רבים מבני קהילה זו לסידור עניינים מינהליים - וכעת תיחסם בפניהם האפשרות לעשות זאת.

בתגובה להנחיית השר ישי שוחח איתו היום (ג') השר מיכאל איתן, המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור. לפי הודעה לעיתונות שהוציא השר איתן, השניים סיכמו כי תתקיים פגישה עם שרי ש"ס בנושא שירותי הממשלה באינטרנט בשבתות ובחגים.

השר איתן הודיע גם כי ביקש מהשר ישי שבינתיים לא תתקיימנה פעולות חד-צדדיות בנושא. השר איתן הוסיף: "אני מאמין כי בעזרת הטכנולוגיה נוכל לספק פתרון מוסכם, שיאזן בין הערך החוקתי של מדינה יהודית המחייב את הממשלה לשמור על השבת - ובין זכותם הדמוקרטית של אזרחים לקבל שירותי ממשלה בזמנים הנוחים להם".