סיוט נדל"ני בארה"ב: 26% מהמוכרים חתכו מחירים באוגוסט

זהו שיא שלא נראה מאז אוקטובר 2009 ■ ההוזלה הממוצעת עבור בית - 33 אלף דולר ■ מתחילת החודש נחתכו המחירים ב-29 מיליארד דולר במצטבר

כ-4 שנים לאחר התנפצות בועת הנדל"ן בארה"ב - והשוק עדיין מתקשה להתאושש. נתונים שפורסמו היום (ד') בארה"ב מראים כי מוכרי הבתים המשיכו לחתוך את מחיריהם של בתים רבים המוצעים למכירה, בהמשך למגמה בחודש יולי.

מוכרי הבתים חתכו את מחיריהם של 26% מהבתים המוצעים למכירה באוגוסט, לאחר שבחודש יולי הוזלו מחיריהם של 25% מהבתים. כך על פי נתונים שפורסמו באתר האינטרנט של חברת התיווך Trulia. מדובר בשיעור החד ביותר מאז אוקטובר 2009. לפי הנתונים, ההוזלה הממוצעת של מחירי הבתים הסתכמה ב-33.8 אלף דולר באוגוסט (הנחה של 10%, בדומה ליולי).

מתחילת החודש חתכו המוכרים את מחירי בתיהם בהיקף כולל של 29 מיליארד דולר בניסיון להיפטר מהבתים, כשברקע נמשך גל העיקולים על ידי הבנקים, של בעלי בתים המפגרים בתשלומי המשכנתאות.

שיעור האבטלה הגבוה (9.6%) הוא המכשול העיקרי להתאוששות בשוק הנדל"ן. אמריקנים רבים מובטלים ואחרים חוששים מאובדן מקום העבודה על רקע התחזיות לפיהן האבטלה תעבור בחודשים הקרובים את ה-10%. במקביל, תוכנית התמרוץ הנדל"נית של ממשל אובמה, שהעניקה הטבות מס בהיקף 8,000 דולר לרוכשי דירות בפעם הראשונה, הגיעה לסיומה, מה שהביא לירידה חדה במכירות הבתים כבר בחודש יולי.

הנתונים נושקים לרמות שיא היסטוריות, כאשר ב-24 מבין 50 הערים הגדולות בארה"ב המחירים הוזלו או נותרו יציבים.

לפי נתוני Trulia, העיר מיניאפוליס שבמינסוטה ניצבת בראש רשימת הערים בהם נחתכו מחירי הבתים. מחיריהם של 43% מהבתים המוצעים למכירה במיניאפוליס הוזלו באוגוסט, כאשר ההוזלה הממוצעת הייתה 10% במחיר. במקום השני ברשימה ניצבת העיר פניקס שבאריזונה, שם נחתכו מחיריהם של 39% מהבתים המוצעים למכירה וההוזלה הממוצעת הייתה 14%. את המקום השלישי תפסה העיר אלבקורקי עם ירידה במחיריהם של 35% מהבתים המוצעים למכירה, כאשר ההוזלה הממוצעת הייתה 9%.