הצמיחה בפעילות הייצור בניו-יורק - הנמוכה מאז יולי 2009

משוכה לראלי: מדד האמפייר סטייט של הבנק הפדרלי נפל ל-4.1 נקודות לעומת 7.1 בחודש שעבר ■ אנליסטים דווקא צפו עלייה ל-8.7 נקודות ■ עם זאת, הנתון עודנו חיובי ומצביע על שיפור

מדד האמפייר סטייט של ה'פד' לחודש ספטמבר פורסם היום (ד') טרם פתיחת המסחר ונקבע ברמה של 4.1 נקודות. על אף שמדובר בנתון חיובי, מעל ה-0, המצביע בכך על שיפור בתנאי ענף הייצור בניו יורק - הרי שרמת השיפור והצמיחה היא הנמוכה ביותר שרשם המדד מאז חודש יולי 2009.

לשם השוואה, בחודש שעבר נקבע מדד האמפייר סטייט ברמה של 7.1 נקודות. אנליסטים, אגב, חזו כי החודש ירשום המדד צמיחה בשיעור גבוה אף יותר וייקבע על 8.7 נקודות.

במקביל פורסם מדד מחירי המוצרים המיובאים לארה"ב שהצביע על גידול של 0.6% במחירים. עליית מחירים זו נרשמת בהמשך לעליה של 0.2% בחודש שעבר. כלכלנים חזו כי גם החודש תירשם עליה בשיעור מתון זה - אך בפועל, כאמור, נרשם זינוק גדול פי שלושה.

מאוחר יותר, כרבע שעה לפני פתיחת המסחר, פורסמו נתונים אודות הייצור התעשייתי וניצולת הייצור לאוגוסט בארה"ב. הנתונים הצביעו על עלייה של 0.2% לעומת עלייה של 1% בחודש הקודם, כאשר הצפי היה לעלייה יותר חדה של 0.3%. שיעור ניצולת היצור ירד ל-74.7% לעומת 74.8% ביולי, כאשר צפי האנליסטים היה ששיעור הניצולת דווקא יעלה ל-75.1%.