החגים ייגמרו והפיטורים יחלו: 400 מעובדי קומברס יילכו הביתה

כמחצית מהעובדים שיפוטרו - מישראל ■ היום נודע כי החברה מכרה שני מגרשים ברעננה ב-115 מיליון שקל, סכום הנמוך מההערכות הראשוניות

החגים ייגמרו והפיטורים יחלו: כ-400 מעובדי קומברס , כמחציתם עובדים ישראלים, צפויים לקבל כבר בתחילת אוקטובר מכתבי פיטורים. הדבר לא בא להם כהפתעה מאחר וכבר בחודש אוגוסט עדכן מנכ"ל החברה, אנדרה דאהן את העובדים במכתב על הקשיים אליהם נקלעה החברה ועל הכוונה לקצץ גם בכוח האדם בחברה.

"תזרים המזומנים השלילי של קומברס, יחד עם ההוצאות הצפויות בהכנסת הדו"חות הכספיים המלאים של השנים הקודמות, הביאו ללחץ מזומנים משמעותי" כתב דאהן והודיע על הפיטורים הקרבים של מאות מעובדי החברה במסגרת מהלך קיצוצי הוצאות שדורשת ההנהלה, ובמקביל שכרה החברה את בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס על מנת לבחון חלופות שונות לגיוס הון.במכתבו ציין דהן כי שלב הקיצוצים בהוצאות התפעוליות יימשך 12-18 חודשים והודה כי "אלו זמנים מאתגרים".

קומברס לא תסתפק הפעם רק בקיצוץ במצבת כוח העובדים שלה, אלא גם תמכור נכסים. רק היום דווח כי קומברס מוכרת לחברת טי.יו.אי.סי השקעות שבשליטת ג'ורג' חורש את הקרקעות ברעננה במחיר נמוך מהתחזית, כאשר סכום העסקה הסתכם ב-115 מיליון שקל, לעומת מההערכות הראשוניות שהיו למגרשים ושניתנו עם פרסום המכרז בתחילת אוגוסט אשר התייחסו לסכומים כמו 124-150 מיליון שקל.

החברה מעריכה כי הקיצוצים יביאו לחיסכון של 45 מיליון דולר והיא צופה שעד סוף אפריל 2011 קופת המזומנים שלה תתפח ל-100 מיליון דולר.

"אלה צעדים קשים אך הכרחיים", כתב דהן לעובדים. "חשוב מאוד שנשיג תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת. חשוב מאוד שנתמוך בצעדים הללו כצוות מאוחד ושנצא מחוזקים מכך. אני מפציר בכם להיות אחראים ולשרת את הלקוחות".

מקומברס נמסר כי: "החברה אינה מגיבה לספקולציות ותודיע על תוכניותיה ישירות לעובדים ובאופן מסודר".