מעסיק לעובדת שפוטרה: "מי אמר לך להיכנס להריון?"

עובדת לשעבר בחנות "הצורפים" בבני-ברק הגישה לבית הדין לעבודה תביעה על סך 115 אלף שקל כנגד מעסיקה לאחר שלטענתה פוטרה בגלל שנכנסה להריון

תביעה נוספת של אשה שפוטרה, לטענתה, בגלל הריון: עובדת בחנות הצורפים בבני-ברק הגישה תביעה על סך 115 אלף שקל לבית הדין לעבודה. לדברי עורכת הדין של האשה, ברשותה של האשה הקלטה של שיחת הפיטורים, שמהווה את הבסיס ל"תביעה החריפה", ואשר גולת הכותרת שלה היא קולו של המנהל השואל: "מי אמר לך להיכנס להריון?".

לטענת העובדת, היא עברה בהצלחה את תקופת הניסיון במקום העבודה, ואף זכתה לפרגון מצד מעסיקיה. אחרי 4 חודשי עבודה היא הודיעה למנהל הישיר שלה כי היא בהריון, ושבועיים לאחר מכן פוטרה.

בהקלטת שיחת הפיטורים, טוענת העובדת באמצעות עורכת דינה, חוה קליין, נשמע המעסיק אומר: "לנשים יש תמיד תחושה של אפליה, ככה הקדוש ברוך הוא ברא אותן; במקומות כמו בני-ברק אנשים לא נרתעים מאישה בהיריון, זה לא תל-אביב ולא חיפה".

לפי הטענה, המנהל גם נשמע בהקלטה כשהוא מסביר לעובדת כי הוא מרוצה מיחסי האנוש שלה, אך לא מתפוקתה. מעסיקה גם נשמע מסביר כי החוק מתיר לו לפטר אישה בהיריון אם היא מועסקת פחות מחצי שנה במקום עבודתה.

נציין כי חוק עבודת נשים אינו מגן על עובדת שפוטרה בטרם מלאו 6 חודשים להעסקתה, אולם היא יכולה לתבוע את מעסיקה מכוח חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, אם אכן תוכיח כי פוטרה בגלל ההריון.

מנהליה של העובדת טוענים, מצידם, כי הסיבות לפיטוריה היו מקצועיות בלבד, וכי היא איחרה לעבודתה "באופן כרוני".

העובדת טוענת כי החברה לא העירה לה מעולם על איחורים, ונימוק זה כלל לא עלה בשיחת הפיטורים שלה.

כדי להמחיש את היות הטענות מופרכות, לדבריה, העובדת מציינת כי בתמליל ההקלטה שלה עם המנהל הוא נשמע אומר: "את יכולה לקחת אותי בהחלט כאילו בתור ממליץ מצוין", וגם: "אני כן משאיר לעצמי את האופציה אולי לקרוא לך חזרה".