קניון רמת-אביב - הקניון היקר ביותר בישראל וה-35 בעולם

זאת מבחינת דמי השכירות ■ חברת ייעוץ הנדל"ן ‏Cushman & Wakefield‏: קניון איילון בר"ג דורג במקום ה-8 מתוך 10 מיקומי המסחר היקרים ביותר באזור המזרח-התיכון ואפריקה

קניון רמת-אביב של קבוצת מליסרון, בשליטת משפחת עופר, הוא הקניון היקר ביותר בישראל מבחינת דמי השכירות וניצב במקום ה-35 ברשימת המיקומים היקרים ביותר בעולם למסחר - כך לפי סקירת ענף הנדל"ן המסחרי ל-2010 שהוציאה חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית ‏Cushman & Wakefield‏, המיוצגת בישראל ע"י אינטר ישראל.

רשימת המיקומים היקרים ביותר בעולם מדרגת את מיקומי המסחר שנמצאו היקרים ביותר מבחינת דמי השכירות במדינות שבהן הם פועלים.

במקום הראשון ניצבת השדרה החמישית בניו-יורק שבארה"ב עם 16,257 אירו למ"ר לשנה. אזור זה דורג ראשון גם ב-2009. במקום השני ניצב אזור הקניות ‏Causeway Bay‏ שבהונג-קונג עם 14,620 אירו למ"ר לשנה, כשבמקום השלישי ניצב אזור הקניות ‏Ginza‏ בטוקיו שביפן עם 7,711 אירו למ"ר לשנה. רחוב הקניות ‏New Bond Street‏ בלונדון שבבריטניה מדורג רביעי השנה עם 7,345 אירו למ"ר לשנה.

קניון רמת-אביב, שמדורג במקום ה-35 ברשימת המיקומים היקרים, דורג בשנה שעברה במקום ה-29. נכון ל-2010 דמי השכירות בו עומדים על 1,346 אירו למ"ר לשנה.

יצויין כי בדירוג המיקומים לפי חלוקה גיאוגרפית נמצא קניון איילון ברמת-גן, מקבוצת עזריאלי, במקום ה-8 מתוך 10 המיקומים היקרים ביותר באזור המזרח-התיכון ואפריקה, עם דמי שכירות של 967 אירו למ"ר לשנה. ברשימה זו מדורג קניון רמת-אביב במקום השני, אחרי מרכז העיר של בירות בלבנון, שדורגה במקום הראשון עם 1,470 אירו למ"ר לשנה.

"דמי השכירות למסחר נשארו השנה יציבים באופן כללי בישראל", נכתב בסקירה, "אבל מסתמנת עלייה בדמי השכירות על רקע ביקוש גדול להיצע מוגבל במרכזי הערים. רשתות בינלאומיות ממשיכות לראות בשוק הישראלי יעד חשוב, והן ממשיכות לחפש שטחים לחנויות דגל במיקומים המובילים".